Pàgina 3: Activitats del procès del projecte

Activitat 1:
Explicació d’un conte creat per l’ocasió a mode de presentació del concepte de les 3R: reciclar, reutilitzar i reduir; així com el concepte de Medi Ambient.
Per treballar el reciclatge, dotar l’aula dels diferents contenidors que existeixen: paper (blau), plàstic (groc), restes orgàniques (marró) i altres restes (gris). Presentació d’altres contenidors com el de vidre (verd) i el de roba (taronja).
Pràctica amb objectes i deixalles reals sobre la seva classificació en els diferents contenidors.

Activitat 2:
Creació de jocs i activitats per seguir assolint els conceptes de la classificació dels contenidors (Sudoku, memory, classificacions i dominó).

Elaboració de contenidors (bosses de paper decorades i acondicionades segons el seu ús) per a cada classe del Cicle d’Infantil. Els alumnes de P5 les reparteixen i els expliquen a les altres classes el seu funcionament.

Aportació de material reciclat per part de les famílies i creació d’herois recicladors.

Creació (amb l’ajuda dels mestres) d’animals elaborats amb material reciclat:

Activitat 3:
Per treballar la reutilització, es realitzarà un taller de paper reciclat, on les famílies estan convidades a participar-hi.

Activitat 4:
Visita a la Deixalleria de Castelldefels, al llarg de la sortida un dels treballadors explica als infants el seu funcionament i els hi respon les seves preguntes. Un cop a l’aula es realitza una activitat en format fitxa. Aquesta consisteix en realitzar un dibuix sobre el que més els hi ha agradat. Per tal de realitzar la sortida es demana la participació d’algun familiar.

Activitat 5:
Per tal de plasmar tots els aprenentatges adquirits al llarg del projecte els alumnes realitzaran un mural sobre el reciclatge i rètols per tal de reduir el consum energètic i de l’aigua. Tant el mural com els rètols es distribuiran al passadís d’Educació Infantil.