JUSTIFICACIÓ
Durant aquest trimestre treballarem el reciclatge. Tenint en compte que som la classe dels oceans, hem fet un centre d’interès sobre els oceans i tot el que l’envolta. Hem parlat sobre tot allò que es llença als oceans i que malauradament és complicat que torni a recuperar-se. Sobretot ens hem centrat en els plàstics.
Aprofitarem els recursos digitals que tenim a l’abast per motivar-los encara més, ja què avui dia els nens i nenes són molt propers a aquestes tecnologies.
METODOLOGIA
Farem una avaluació inicial als infants i veure’m quins coneixements previs tenen sobre aquesta temàtica en concret. Els alumnes seran els propis protagonistes i intentarem per part dels mestres que s’involucrin i estiguin motivats en tot moment. Penso que realment és un tema que els interessa per tant no considero que sigui complicat.
Demanarem a les famílies que portin material reciclat (envasos, plàstics, brics, cartró,…). A partir d’això, s’engrescarà als infants per tal que manipulin, interaccionin i assoleixin els objectius plantejats.
Acabarem el nostre projecte amb una avaluació final. També els farem unes preguntes per tal que reflexionin.
OBJECTIUS
• conscienciar i sensibilitzar sobre els problemes ambientals.
• fomentar el seu interès per la cura de l’entorn.
• ampliar els seus coneixements ecològics.
• desenvolupar la capacitat d’aprendre sobre el mitjà que els envolta.
CONTINGUTS
DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES DESCOBERTA DE L’ENTORN COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Autoconeixement i gestió de les pròpies emocions:
– Actitud optimista, esforç i iniciativa per anar resolent situacions de dificultat: emocionals, relacionals i intel·lectuals; comptant amb l’ajut de les persones adultes o els iguals.
– Expressió de les pròpies emocions per mitjà dels diferents llenguatges: tecnològic i verbal.
Joc i moviment:
– Domini progressiu de les habilitats motrius amb les TIC: coordinació, to muscular i correcta prensió.
– Jocs d’experimentació amb materials diversos
Relacions afectives i comunicatives:
– Sentiment de pertànyer al grup i compromís de participar en el projecte proposat
– Iniciativa pròpia en el joc lliure i acceptació de la dels companys.
Autonomia personal i relacional
– Aplicació d’hàbits d’autonomia i rutines en la vida escolar: recollir, endreçar…
– Exercitació progressiva d’hàbits que afavoreixin la relació amb els altres: cura, atenció, escolta, diàleg i respecte.
– Iniciació en la cultura de l’esforç per anar resolent situacions de dificultats: físiques, emocionals,…
Exploració de l’entorn:
– Observació i exploració directe o indirecte dels elements de l’entorn: materials, objectes, animals, plantes i paisatges
– Interès per participar en les activitats amb les TIC.
– Els animals: els peixos, els mamífers, els insectes, animals salvatges i altres que puguin sorgir.
– Característiques d’alguns animals: parts del cos, desplaçament, alimentació, hàbitat.
Experimentació i interpretació
– Curiositat i iniciativa per la descoberta, per fer-se preguntes, cercar informació de diferents fonts, compartir-la amb els companys i companyes de classe.
Raonament i representació
– Ús del dibuix com a mitjà de representació a través de les TIC.
– Identificació d’informacions proporcionades pels diferents mitjans de comunicació, i expressió de la pròpia opinió amb relació als problemes mediambientals.
– Respecte i actuació per la conservació del medi.
Observació, escolta i experimentació:
– Sensibilitat i interès per l’escolta, l’observació i l’exploració de les possibilitats tecnològiques d’elements de l’entorn.
– Participació i escolta activa en situacions habituals de comunicació, com ara converses, contextos de joc, activitats de la vida quotidiana i activitats relacionades amb el medi ambient.
Parla, expressió i comunicació:
– Interès per compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades pel projecte dels oceans i el medi ambient.
– Gust per participar en les converses amb l’ús progressiu de les normes que regeixen els intercanvis lingüístics: torns de parla, atenció, manteniment i canvi de tema.
Interpretació, representació i creació:
– Ús d’estratègies per aproximar-se a la lectura, com són identificació de paraules significatives i usuals, ús del context i de la forma de l’escrit, reconeixement de lletres, ús de les il·lustracions, gràfics i altres imatges que acompanyen els textos.
– Ús de materials i tècniques tecnològiques per fer representacions de manera creativa.