Sempre m’ha sorprès la reacció dels infants al veure una fotografía seva o dels seus companys a la pissarra digital. L’alegria que tenen, l‘expressió d’emoció i sorpresa que tenen és des del meu punt de vista tot un espectacle!

Des d’una edat temprana, podríem dir fins als 3 anys són els propis protagonistes de les fotos i potser no són tan conscients del seu esquema corporal. Tot i així, van rebent ímputs i estímuls quan veuen imatges o vídeos d’ells mateixos.
A partir dels 3 fins als 6 crec que tenen edat per començar a manipular càmeres de dispositius mòbils i inclòs càmeres digitals. La manipulació crec que forma també d’un procés d’aprenentatge inicial. En aquestes edats no toca ensenyar-los tan valors de les pròpies càmeres (ISO, velocitat d’obturació, exposició, control de llums,…) però potser poden començar a fer proves i disparar les seves primeres imatges i experimentar:
– Què passa quan no hi ha gaire llum? Fixa’t com surt la fotografia…Ara prova de fer una foto a l’exterior. Et passa el mateix?
-I quan moc la càmera? Perquè surt moguda? Prova de ficar-la en un trípode o simplement deixar-la situada sobre una superfície i fes servir el disparador automàtic.

Una bona manera d’aprendre fotografia és mitjançant la imitació i ells són experts en imitar ja que nosaltres som el seu model des de ben petits. I és que ja ho diuen, els nens són un bon reflex dels pares. Per tant, la visualització de diferents imatges ajuda a establir un bon patró a l’hora de fer clic al botó i fer un “enquadre” correcte: tan important a l’hora de disparar. La part artística que ens pot oferir la fotografia en els infants té un potencial increïble. La creativitat pot arribar a uns límits inimaginables.