Compartim el nostre projecte!

Després de moltes investigacions al voltant dels virus, de visitar la Mútua de Terrassa i conèixer més a fons les característiques dels virus, vam pensar que sabíem informació molt interessant per compartir amb tota l’escola. I per això….
Ens hem organitzat per parelles, grups de tres o individualment i ens hem repartit per arribar a compartir, mitjançant un power point, amb totes les classes de l’escola.
Cada grup ha elaborat una presentació amb power point. Ha sigut una experiència molt positiva. Si voleu veure les fotos aneu a l’enllaç corresponent del bloc de la categoria FOTOS (a la dreta).

ARTICLE DE LA SETMANA: Adriana i Patrícia

SORTIDA A LA MÚTUA!!!

Els nens i nenes de la clase 5èB hem anat a la Mútua
de Terrassa per saber més coses sobre el nostre Projecte “ELS VIRUS”.

Quan vam entrar a la sala ens van donar la mà, elles a las mans tenia una pols. Després elles amb una llum ultravioleta ens van mirar les mans a tots.
Ens van explicar que rentar-nos las mans era més important del que creiem perquè la majoria de virus i bactèries es trasmeten per les mans.
Quan a la nostra pell hi ha ferides per els virus és com una porta, si no tens res a la pell és com tenir la porta tancada.

Adriana i Patrícia

ARTICLE DE LA SETMANA: Leire i Iria

ANIMALS EN EXTINCIÓ

Els animals que estan en extinció són:

TAURÓ BLANC,OS POLAR,RINOCERONT DE JAVA,TIGRE DE BENGALA,CANGURS,TONYINA VERMELLA,ELEFANTS,LLEOPARD DE ARABIA,OSSOS PANDA,BALENA,PINGÜINS,TORTUGA DE MAR,ORANGUTAN.

Què podem fer per què no hi hagin tantes extincions?
1.Prohibir la caça d’animals
2.Evitar les desforestacions de boscs
3.La delimitació d’àrees protegides i reserves naturals.

Nosaltres creiem que si no hi hagués tantes persones que maten a animals no hi haurien tantes extincions.

IRIA I LEIRE

ARTICLE DE LA SETMANA: Laia i Marina

PER QUÈ LES XARXES SON TAN ADDICTIVES?

Els adolescents són la primera generació que ha vist, des de sempre, un mòbil en mans dels seus pares, que ha tingut ordinadors a la seva disposició a casa i a l’escola, que ara, no és estrany que treballin habitualment a l’aula amb tablets i portàtils.
El mòbil o la tablet han de tenir les seves limitacions, com quan els pares posen als seus fills una hora de tornada a casa si surten de nit. Ara cal deixar-los clar quanta estona poden usar els aparells electrònics entre setmana. És raonable, per exemple, mitja hora al dia, sempre desprès d’haver fet els deures que hagin de fer per descomptat, i també és important on han de fer-ho, si pot ser, millor a la vista dels adults.
Nosaltres creiem que son tant addictives perquè no hi ha cap control.

Laia i Marina

ARTICLE DE LA SETMANA: Berta i Marc G.

Amb aquest article de la Berta i el Marc G. iniciem el que anomenem “L’article de la setmana”. cada setmana algun mini virus escriurà sobre algun tema per compartir amb tots els nostres lectors. COMENCEM!

VIRUS VEGETALS

Els virus també infecten a les plantes.
Igualment que a tots els animals, els virus també infecten a les plantes superiors. De fet el primer virus que va ser descobert a la historia de la biología va ser un virus vegetarià, concretament el virus del Tabac.
El virus del tabac es coneix com el virus del mosaic, fa taques a les fulles del tabac que semblen un mosaic.
Aquest virus va ser descobert fa més d’un segle gràcies a les investigacions del científic rus Dimitri Ivanoski, i l’holandès Martinus Berjernick a l’any 1892 i 1898.
Nosaltres creiem que amb els estudis d’aquests científics podem dir que els virus no només infecten a les persones i animals, també infecten a les plantes.

Berta i Marc G.

L’entrada als mini virus

Aquí us deixem l’article que hem redactat entre tots els mini virus. Hem dialogat, hem acordat, hem decidit, hem pensat com va ser tot el procés i aquí teniu el resultat final.

Benvolguts lectors, us volem explicar com hem arribat a tenir una de les portes més divertides de l’escola, ho voleu saber? Som-hi!
Primer de tot, vam començar fent per grups o parelles diversos dissenys, pensant durant uns dies com introduiríem la idea del nostre nom, els MiniVirus. Un cop cada grup ja tenia el seu disseny preparat, vam proposar dividir la porta per zones, la zona alta, el mig i la part baixa. Mica en mica vam fer propostes i muntant un puzle entre tots els dissenys presentats, el futur de la porta s’anava convertint en present.
Vam acordar dividir les tasques a fer, i vam concretar les següents:
Cables, lletres, aplicacions, cor, virus i logística.
Cadascú va escollir en quina secció volia treballar i mica en mica ens vam posar mans a la obra. vam baixar al pati, vestits de negre i amb unes antenes de color verd ens hem fet una foto d’allò més “divirustida”. També hem necessitat dos dies a l’ambient de “Creart” per tal de fer les lletres, el cor i les aplicacions i qui ha pogut ha portat cables de diferents aparells electrònics per penjar-los a la zona alta de la porta.
Ho teníem gairebé tot, només ens faltava retallar i plastificar les fotos, i dit i fet. Un cop de tisora per aquí i un altre per allà i feina enllestida. Ara només calia organització i anar enganxant. Grup per grup i pas per pas vam començar de baix a dalt i ja la tenim!
Mireu com ens ha quedat i quina benvinguda més divertida ens dona cada dia la nostra porta!

Fins aviat!!