Aquest Sant Ponç els alumnes de sisè hem fet “sabó ecològic” i crispetes. Aquestes últimes les hem fet salades i de xocolata…HA ESTAT UN ÈXIT!!! Teníem la paradeta ben plena d’alumnes, pares i mares…Gràcies a tothom!!! 😉
Aquest Sant Ponç els alumnes de sisè hem fet “sabó ecològic” i crispetes. Aquestes últimes les hem fet salades i de xocolata…HA ESTAT UN ÈXIT!!! Teníem la paradeta ben plena d’alumnes, pares i mares…Gràcies a tothom!!! 😉
Nosaltres els nens i nenes de 6è de la Minerva hem anat de colònies a un alberg de Poblet a visitar el monestir de Poblet i el seu entorn. Vam sortir el dia 14 de febrer justament el dia de Sant Valentí, bé vam sortir el dilluns i vam agafar l’autocar i vam fer dues hores de viatge que es van fer molt però que molt pesades.
En arribar a l’alberg tots vam agafar l’esmorzar i vam començar a esmorzar, més tard i després d’esmorzar vam deixar les motxilles en una sala i vam anar a fer una classe de socials. A la classe de socials ens van ensenyar una maqueta del monestir i cada part del monestir després a les dues vam acabar i ens dirigírem a dinar.
Després de dinar vam anar al monestir on ens van ensenyar l’església on estaven enterrats tots el reis i reines. Més tard van portar el berenar i tots vam berenar, ah… i també el Jordi i el Ramon ens van fer unes quantes fotos. Llavors vam anar tots cap a l’alberg. En arribar vam anar cap a una aula a jugar una estona a jocs de taula fins a dos quarts de vuit que vam anar a sopar. Després de sopar vam fer una activitat de nit. Més tard vam dir que ja era hora de dormir llavors vam anar a les habitacions que dormíem 15 nens junts a una habitació de 17llits, en una altre de 17 dormien unes quantes nenes i en una habitació de sis hi dormien unes altres sis nenes més. Als mestres els hi va costar una mica que dormíssim però al final ens vam dormir.
A l’endemà ens van despertar dos quarts de set i vam llavar-nos. Vam arreglar-nos i vam anar a esmorzar .Després vam anar a fer una classe de socials i ens van ensenyar a valorar els diferents personatges des dels més nobles i rics fins els més pobres. Després de la classe vam anar un altre cop al monestir i vam veure les fonts d’aigua de ferro i magnesia, quan vam arribar al monestir vam entrar per la porta Reial i ens van ensenyar la cuina, l’escriptorium, el claustre, el dormitori i les diferents tombes de gent important com Reis, Abats o Monjos.
Després vam anar a dinar i seguidament vam anar a jugar un partit de futbol .
Després vam fer una classe de naturals en la que ens van dir que les muntanyes de Poblet era un Paratge Natural d’Interès Nacional i també ens van ensenyar el barranc de Sant Bernat. Després ens vam anar a dutxar per torns , primer els nens i després les nenes. Més tard vam anar amb gana a sopar. Finalment vam anar a la discoteca, que el Ramon es va portar moltes cançons modernes. Uns nens es van pensar que hi havia algú espiant-nos però no hi havia ningú.Vam anar a dormir però ningú volia dormir tothom estava fen gresca i els profes ja estaven farts i van haver d’anar a dolentes però gràcies a Déu al final ens vam dormir.
L’endemà ens vam aixecar i vam anar a esmorzar i després vam anar a la muntanya fins al cim, vam fer 3 Km de pujada i 3 Km de baixada. Més tard vam anar a dinar i quan va venir l’autocar, vàrem pujar i marxàrem cap a Calella.
Ens hem aixecat i ens han comentat que unes muntanyes aprop de nosaltres estaven blanques de neu. Però no hem vist la neu.
7.45h ens hem aixecat del llit.
8.30h esmorzar.
9.30h treball d’aula per preparar la sortida per veure la resta del Monestir. Ens hem vestit amb roba de l’edat mediaval.
11h Visitem el Monestir (Refetor, escritorium, sala capitular…) que guay!!
14h dinar
15h esbarjo
15.30h taller d’aula del “tresor de poblet”
16h sortida al bosc per veure els “Àlbers”. Arbre autòcton del bosc de Poblet.
18h Berenar
19h Dutxes i jocs de taula
20.30 Sopar
21.30 disco….
P.D: estem molt cansats….. però estem divertin i aprenen moltes coses.
Demà arribarem cap a les 17h
Fins aviat
Ens hem aixecat i ens han comentat que unes muntanyes a prop de nosaltres estaven blanques de neu, però no la hem vist.
7.45h ens hem aixecat del llit.
8.30h esmorzar.
9.30h treball d’aula per preparar la sortida per veure la resta del Monestir. Ens hem vestit amb roba de l’edat medieval.
11h Visitem el Monestir (Refetor, escriptorium, sala capitular…) que guai!!
14h dinar
15h esbarjo
15.30h taller d’aula del “tresor de poblet”
16h sortida al bosc per veure els “Àlbers”…arbre autòcton del bosc de Poblet.
18h Berenar
19h Dutxes i jocs de taula
20.30 Sopar
21.30 disco….
P.D: estem molt cansats….. però ens estem divertint i aprenent moltes coses.
Demà arribarem cap a les 17h
Fins aviat!
Hola a tothom,
Com ja hem comentat al fòrum aquí fa molt de fred però sortim molt abrigats. Avui ha estat un dia molt intens:
Hem arribat a les 11.30h.
Després els mestres ens han entrat en una sala per fer una petita introducció del que feriem.
A les 14h hem dinat ja ho veieu ales fotos.
A la tarda hem visitat el Monestir!! quina passada!!
A les 20.30 hem sopat.
Ara estem fen una gimcana pel voltant de l’alberg. Sense lots.
I a les 11.30 ens posarem a dormir.
Bona nit.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/hYLiYyRsIuw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/cOjZk3-yIbA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Quan penseu que el vostre problema és molt gran…mireu aquest vídeo i de ben segur que en veure’l…canviareu d’opinió!
1) COM SÓN LES FORMIGUES I EL SEU MÓN?
1.1. Característiques principals
1.2. Història / Evolució
1.3. Necessitats vitals
1.4. Aparença Externa / Interna
1.5. Alimentació
1.6. Reproducció
1.7. Hàbitat i interacció amb el Medi
1.8. Els formiguers
1.9. Comunicació
1.10. Defensa / Amenaces
1.11. Condicions Meteorològiques
2) QUINES SEMBLANCES I DIFERÈNCIES TÉ L’ÉSSER HUMÀ AMB LES FORMIGUES?
2.1. Característiques principals
2.2. Història / Evolució
2.3. Necessitats vitals
2.4. Aparença Externa / Interna
2.5. Alimentació
2.6. Reproducció
2.7. Hàbitat
2.8. Les cases
2.9. Comunicació
2.10. Defensa / Amenaces
2.11. Condicions Meteorològiques
3) ALTRES CURIOSITATS
4) CONCLUSIONS
5) BIBLIOGRAFIA