Programació didàctica

El text instructiu per a 4t de primària

Objectius didàctics 

1- Identificar les parts d’un text instructiu.

2- Analitzar l’estructura d’un text instructiu.

3- Escriure els passos d’una recepta extreient la informació d’un video.

4- Ordenar els passos d’una recepta.

5- Escriure un text instructiu mitjançant una rúbrica per ser llegida i gravada en video davant la classe.

6- S’autoavalua i coavalua fent ús de la rúbrica.

7-Participar activament a les activitats proposades.

Competències bàsiques

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència artísitica.
  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència social i ciutadana.

Criteris d’avaluació

1- Sap definir què és un text instructiu

2- Reconeix el text instructiu i les seves diverses parts.

3- Visualitza un video d’una recepta i sap escriure’n els passos per produir-la.

4-Ordena les parts d’un text instructiu.

5- Elabora un text instructiu amb esforç, amb atenció al que se li demana i el llegeix preparant-lo amb un ritme i entonació adequats.

6- S’autoavalua i coavalua fent ús d’una rúbrica de manera justa.

Seqüència d’activitats proposades

1ª: Fer una definició intuitiva del text instructiu a partir d’un exemple.

2ª: Diferenciar les parts d’un text instructiu fent servir diversos exemples.

3ª: Visualitzar un video d’una recepta per després escriure-la en parelles.

4ª: Ordenar els passos d’un text instructiu en gran grup.

5ª: Produir un text instructiu mitjançant una rúbrica en parelles.

6ª: Gravar en video la lectura d’un text instructiu en parelles.

7ª: Autoavaluar-se i coavaluar un text instructiu en parelles.

Educació inclusiva

Gairebé la totalitat d’activitats proposades  són en parelles o en gran grup, fet que ajuda a la participació i realització amb èxit de les tasques per a aquells alumnes amb dificultats d’aprenentatge. L’ajuda dels docents de l’escola, però sobretot dels alumnes serà molt important.

Malgrat això si es requerís,  s’haurien d’adaptar tant els recursos didàctics i humans, la metodologia i l’avaluació per efectuar les diverses sessions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *