El text instructiu per a 4t de primària
Objectius didàctics
1- Identificar les parts d’un text instructiu.
2- Analitzar l’estructura d’un text instructiu.
3- Escriure els passos d’una recepta extreient la informació d’un video.
4- Ordenar els passos d’una recepta.
5- Escriure un text instructiu mitjançant una rúbrica per ser llegida i gravada en video davant la classe.
6- S’autoavalua i coavalua fent ús de la rúbrica.
7-Participar activament a les activitats proposades.
Competències bàsiques
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
- Competència artísitica.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
- Competència social i ciutadana.
Criteris d’avaluació
1- Sap definir què és un text instructiu
2- Reconeix el text instructiu i les seves diverses parts.
3- Visualitza un video d’una recepta i sap escriure’n els passos per produir-la.
4-Ordena les parts d’un text instructiu.
5- Elabora un text instructiu amb esforç, amb atenció al que se li demana i el llegeix preparant-lo amb un ritme i entonació adequats.
6- S’autoavalua i coavalua fent ús d’una rúbrica de manera justa.
Seqüència d’activitats proposades
1ª: Fer una definició intuitiva del text instructiu a partir d’un exemple.
2ª: Diferenciar les parts d’un text instructiu fent servir diversos exemples.
3ª: Visualitzar un video d’una recepta per després escriure-la en parelles.
4ª: Ordenar els passos d’un text instructiu en gran grup.
5ª: Produir un text instructiu mitjançant una rúbrica en parelles.
6ª: Gravar en video la lectura d’un text instructiu en parelles.
7ª: Autoavaluar-se i coavaluar un text instructiu en parelles.
Educació inclusiva
Gairebé la totalitat d’activitats proposades són en parelles o en gran grup, fet que ajuda a la participació i realització amb èxit de les tasques per a aquells alumnes amb dificultats d’aprenentatge. L’ajuda dels docents de l’escola, però sobretot dels alumnes serà molt important.
Malgrat això si es requerís, s’haurien d’adaptar tant els recursos didàctics i humans, la metodologia i l’avaluació per efectuar les diverses sessions.