En aquesta útlima activitat haureu d’elaborar un text instructiu (regles d’un joc, recepta, instruccions, normes…) per parelles. Per fer-ho haureu de seguir una rúbrica.
Una rúbrica serveix perquè sàpigues com has de fer la tasca i què has de fer per fer-la molt bé. Haureu d’aplicar tot allò que hem après del text instructiu.
RÚBRICA DEL TEXT INSTRUCTIU
| CONCEPTE | EXPERT | AVANÇAT | APRENENT | NOVELL | COMENTARIS |
| SILUETA | Té data, títol, material, temps, passos a seguir i una imatge | S’ha deixat 1 aspecte poc important | S’ha deixat 1 aspecte | S’ha deixat 2 aspectes o més | |
| TÍTOL | Es veu clarament. Està relacionat amb el tema. Està en majúscules i subratllat. | S’ha deixat de subratllar-lo. | No està gaire relacionat amb el tema | S’ha deixat 2 aspectes o més | |
| PRESENTACIÓ | Visualment és atractiu. La lletra és entenedora i a tamany 12. La separació dels paràgrafs és l’adequada. La imatge inserida és coherent i està en un lloc adequat. | S’ha deixat 1 aspecte | S’ha deixat 2 aspectes | S’ha deixat més de 2 aspectes | |
| ORGANITZACIÓ DEL TEXT | Hi ha com a màxim 3 faltes d’ortografia arbitrària i cap de natural. Utilitza connectors com: “Primer, segon…”, ” Després”, “tot seguit”, “llavors” o d’altres.Qui ho llegeix entén tots els passos sense esforç. | Hi ha com a màxim 4 faltes d’ortografia arbitrària i 1 de natural. Hi ha algun pas no gaire ben explicat. | Hi ha com a màxim 5 faltes d’ortografia arbitrària i 2 de natural. El text és poc entenedor i s’ha deixat passos importants. | Hi ha faltes d’ortografia arbitrària i natural. El text no s’entén i està desordenat. |