|
– Declaració Universal dels drets dels infants: igualtat, protecció, nom i nacionalitat, alimentació, habitatge i atenció mèdica, educació, comprensió i amor de la família i de la societat, joc, ajuda preferent en cas de perill, maltracte i explotació i discriminació. – La raó de l’existència d’aquesta Declaració Universal. – L’acceptació de les normes de convivència. – El respecte pels diferents costums socials i culturals. – La interdependència entre els nostres drets i els drets dels altres. – La dimensió mundial d’aquesta interdependència. – La importància dels comportaments i decisions de cadascú. |
Propostes de l’activitat 1,2 i 3 : dret a l’educació, dret a tenir un ensenyament de qualitat en igualtats de condicions.
Amb aquestes propostes treballarem els continguts relacionats amb la interdependència entre els nostres drets i els drets dels altres i la dimensió mundial d’aquesta interdependència. Els/les alumnes utilitzaran la PDI i el PC per buscar informació sobre el país, la diferència entre la seva escola i la dels nens/es del vídeo i reflexionar sobre el què vol dir tenir dret a l’educació i la igualtat de condicions. Es preveu fer les activitats en 3 sessions: 1 per visionar el vídeo, 1 per fer les activitats de localització en el Google Maps i 1 per fer posta en comú de les reflexions.
L’activitat intercicle fomenta les interacions i afavoreix la construcció del propi aprenentatge i el desenvolupament personal.
Proposta 4: dret al lleure.Les colònies.
En aquesta proposta es vol fer reflexionar sobre el valor educatiu i socialitzador de les activitats de lleure i de l’accés de tots/es els/les infants a accedir-hi en igualtat de condicions.
Parlarem sobre la desigualtat social i econòmica.
