Amb l’objectiu d’afavorir l’aprenentatge interactiu, estimular l’autonomia, la comunicació i les habilitats socials, es proposa una activitat intercicle on els/les nens/es de 3r es convertiran en guies dels nens de 1r de primària. Es vol trencar la rutina habitual de l’aula utilitzant altres metodologies.
La proposta de la Laia Griñó i la col·laboració de les companyes Maite Cabello, Mireia Costa i Eva Martí, membres del grup de treball del curs: Recursos TAC a l’aula de primària, són la base d’aquesta activitat.
La proposta consisteix en que els/les alumnes de 3r de primària expliquen als nens de 1r continguts sobre els animals tot utilitzant la PDI. Tots/es els/les nens/es són subjecte actius a partir d’un procés interactiu. El/la mestre/a recollirà les aportacions que es vagin realitzant i farà de guia durant el procés.
- Proposem les següents activitats:
- DE CLASSIFICACIÓ: entre animals de granja o animals salvatges.
- DE RELACIONAR: imatge d’animal amb el nom i al revés.
- DE COMPTAR: quants animals hi ha?
- DE MEMÒRIA: memory d’imatges, de paraules o mixt.
- DE SONS: escoltar els sons que fan els animals i relacionar-los amb la imatge, dibuix, nom.
https://www.youtube.com/watch?v=uxvHJRvSqHE
- DE VERITAT O FALS: es presenta un animal amb un nom i els alumnes han de dir si és o no correcte.
- DE DIBUIX: els alumnes dibuixen lliurement els animals treballats.
- DE RESSEGUIR PUNTS/NÚMEROS: i finalment surt el dibuix d’un animal.
- DE CONSCIÈNCIA FONÒLOGICA: picar els noms dels animals, escriure els noms amb espais en blanc i trobar la lletra… L’enllaç de sota està en català, però pot servir de model i fer-ho amb anglès.
https://scratch.mit.edu/projects/25203475/
- Altres usos que faríem de la PDI serien els següents:
- Anar a Internet i buscar informació sobre els animals.
- Trobar diferents enllaços amb jocs, com per exemple: http://www.edu365.cat/primaria/muds/angles/animals/index.htm
