Aquesta proposta té com objectiu reflexionar sobre el dret dels infants al lleure i el dret a accedir-hi en igualtats d’oportunitats. Es valoraran les desigualtats socials i també les econòmiques. Es busca una mirada empatitzadora.
Iniciarem un diàleg amb la pregunta: a qui li agrada anar de colònies?
Un cop fetes les activitats, es proposarà als nens que pensin si tots els/les nens/es poden anar de colònies. En un mural recollirem les aportacions i pensarem en les igualtats i desigualtats.
Proposta d’activitat: marcar una ruta de la casa de colònies utilitzant el Google Maps .
- Utilitzar el Google Maps per tal de situar la casa de colònies en el mapa interactiu i així marcar la ruta a seguir. Aquesta eina Web 2.0 també ens dóna l’opció de marcar amb dues xinxetes la ruta q
- veure clicant AQUÍ.
Ens permet observar millor les carreteres i veure com són, ampliar el mapa i fins i tot observar imatges reals provinents de satèl·lits i avions. A més, el Google maps Views ens ofereix la possibilitat d’observar imatges panoràmiques de 360º.
Els marcadors ens permeten localitzar el lloc que alhora també ens facilita informació un cop fem clic al damunt. Per exemple, informació de la casa de colònies, la seva web…
- El link també es podrà penjar al blog de l’escola per oferir informació als pares.
- També podem aprofitar per marcar les diferents excursions i sortides que es faran durant el curs. Es poden utilitzar altres marcadors de color vermell per exemple. El mapa es pot anar modificant, ampliant… en funció de les necessitats
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zoYxgb7kDjbg.k68pRwy_8qK0&usp=sharing
ue es vol seguir. Per tant, una xinxeta la situarem a l’escola i l’altra a la casa de colònies. Aquests marcadors, estan en color verd. Els podem
