1. INTRODUCCIÓ-
La nostra escola és d’una línea, tenim de 15 a 20 alumnes per aula. Carnestoltes és una festa que celebrem tota l’escola.
Aquest any el tema és: Personatges de contes populars. Cada classe tria una disfressa, un cop triada es comencen a preparar les disfresses per poder fer la desfilada i la festa.
Jo estic a P3, son m 16 alumnes.
En la pàgina CARNESTOLTES 2- us explicaré les activitats de preparació, com triem el tema i la disfressa.
En La pàgina CARNESTOLTES 3- us explicaré les activitats de la festa des de l’arribada del Rei Carnestoltes fins el dia de la festa.
En la pàgina CARNESTOLTES 4- us explicaré les activitats de després de la festa i tancament del tema.
2. OBJECTIUS
- Treballar en grups heterogenis, que afavoreixin la interacció entre alumnes diversos.
- Iniciar-se en l’ús d’alguns programes informàtics que seran útils quan treballem el llenguatge, les matemàtiques, el dibuix….
- Iniciar-se en el treball que ens ofereix els recursos TAC.
- Iniciar-se en el maneig de la càmera digital.
- Apropar els alumnes als contes populars.
- Afavorir el diàleg i la relació entre els alumnes.
- Acceptar els acords presos pel companys.
- Crear disfresses senzilles amb diferents materials.
- Gaudir de les activitats i de la festa de carnestoltes.
- Estimular la imaginació i la creativitat.
3. CAPACITATS
Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col•laboració amb el grup i cap a la integració social.
4. HABILITATS QUE ES DESENVOLUPEN
- Identificació de festes, tradicions, històries o llegendes de l’entorn proper i de Catalunya. Interès per participar en activitats socials i culturals.
- Escolta i comprensió de narracions, contes, cançons, llegendes, poesies, endevinalles i dites, tradicionals i contemporànies, com a font de plaer i d’aprenentatge.
- Exercitació de destreses manuals: retallar, esquinçar, arrugar, punxar i plegar, adquirint coordinació oculomanual.
- Actitud optimista, esforç i iniciativa per anar resolent situacions de dificultat: relacionals i intel•lectuals; comptant amb l’ajut de les persones adultes o dels iguals.
- Participació en la cura i manteniment dels objectes i espais col•lectius.
- Experimentació amb tècniques audiovisuals bàsiques: edició gràfica amb l’ordinador i imatge.
- Ús de diferents recursos càmera fotoggràfica, PDI, internet… per buscar informació, recollir i comunicar .
- Exploració de diferents instruments: ratolí i teclat de l’ordinador, per produir missatges escrits o gràfics.
- Utilització d’instruments tecnològics com a mitjà d’aprenentatge i comunicació.
- Utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografia, l’ordinador a través dels programes oberts d’edició de textos. Expressió audiovisual per dibuixar i pintar amb editors gràfics.