CARNESTOLTES 1

1. INTRODUCCIÓ-

La nostra escola és d’una línea, tenim de 15 a 20 alumnes per aula. Carnestoltes és una festa que celebrem tota l’escola.

Aquest any el tema és:  Personatges de contes populars. Cada classe tria una disfressa, un cop triada es comencen a preparar les disfresses per poder fer la desfilada i la festa.

Jo estic a P3,  son m 16 alumnes.

En la pàgina CARNESTOLTES 2- us explicaré les activitats de preparació, com triem el tema i  la disfressa.

En La pàgina CARNESTOLTES 3- us explicaré les activitats de la festa des de l’arribada del Rei Carnestoltes fins el dia de la festa.

En la pàgina CARNESTOLTES 4- us explicaré les activitats de després de la festa i tancament del tema.

 

2. OBJECTIUS

  •  Treballar en grups heterogenis, que afavoreixin la interacció entre alumnes diversos.
  •  Iniciar-se en l’ús d’alguns programes informàtics que seran útils quan treballem el llenguatge, les matemàtiques, el dibuix….
  •   Iniciar-se en el treball que ens ofereix els recursos TAC.
  •  Iniciar-se en el maneig de la càmera digital.
  • Apropar els alumnes als contes populars.
  • Afavorir el diàleg i la relació entre els alumnes.
  • Acceptar els acords presos pel companys.
  • Crear disfresses senzilles amb diferents materials.
  • Gaudir de les activitats i de la festa de carnestoltes.
  • Estimular la imaginació i la creativitat.

3.  CAPACITATS

Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.

Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col•laboració amb el grup i cap a la integració social.

4. HABILITATS QUE ES DESENVOLUPEN

  •  Identificació de festes, tradicions, històries o llegendes de l’entorn proper i de Catalunya. Interès per participar en activitats socials i culturals.
  •  Escolta i comprensió de narracions, contes, cançons, llegendes, poesies, endevinalles i dites, tradicionals i contemporànies, com a font de plaer i d’aprenentatge.
  •  Exercitació de destreses manuals: retallar, esquinçar, arrugar, punxar i plegar, adquirint coordinació oculomanual.
  •  Actitud optimista, esforç i iniciativa per anar resolent situacions de dificultat: relacionals i intel•lectuals; comptant amb l’ajut de les persones adultes o dels iguals.
  •  Participació en la cura i manteniment dels objectes i espais col•lectius.
  • Experimentació amb tècniques audiovisuals bàsiques: edició gràfica amb l’ordinador i imatge.
  •  Ús de diferents recursos càmera fotoggràfica, PDI, internet… per buscar informació, recollir i comunicar .
  •  Exploració de diferents instruments: ratolí i teclat de l’ordinador, per produir missatges escrits o gràfics.
  •  Utilització d’instruments tecnològics com a mitjà d’aprenentatge i  comunicació.
  •  Utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografia, l’ordinador a través dels programes oberts d’edició de textos. Expressió audiovisual per dibuixar i pintar amb editors gràfics.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *