Quizlet, un recurs per ajudar a memoritzar

Tant si ets professor com alumne alguna vegada ens ha tocat passar pel moment soporífer de seure davant d’un llibre i començar a memoritzar idees clau.  Com a professors busquem recursos que facin aquest procés més entretingut i atractiu. En aquesta entrada us explico la meva experiència amb un d’aquests recursos, Quizlet.

El recurs:

Quizlet és un lloc web on es treballa mitjançant targetes memorístiques que prèviament ha creat el professor.

Hi han diverses maneres de treballar amb les targetes que s’han creat:

• Aprendre: On has de seleccionar quina paraula d’entre les quatre opcions concorda amb la definició.
  • Fitxes: El mode clàssic de treballar amb fitxes memorístiques.
  • Escriure: Han d’escriure quina és la paraula que s’està definint.
  • Ortografia: Escriure la paraula que et dicten.
  • Prova:  Format similar a una avaluació en què es pregunten totes les definicions.
  • Combina: Uneix les paraules amb la seva definició en el menor temps possible.
  • Gravetat: Joc on han d’evitar que els asteroides xoquin contra la terra.
  • Live: Joc on tots els alumnes responen simultàniament a les preguntes. Similar al Kahoot.

A més d’aquesta diversitat de maneres d’aprendre, l’aplicatiu també fa un seguiment del nostre procés d’aprenentatge. Les idees van sortint repetidament per a facilitar el procés memorístic i insisteix més en aquelles que detecta que ens costen més. També podem accedir a un llistat on podem veure quines idees tenim clarament assolides i quines tenim pendents. Entrant com a professor pots veure l’evolució  i el rendiment dels teus alumnes.

Si tendeixes a barallar-te amb els ordinadors i tens malsons amb els programes, pots estar tranquil, aquest programa és molt simple i intuïtiu. Només has de crear una unitat i escriure les paraules amb la seva definició corresponent.

També està disponible en app per a IOS i Android cosa que permet que els alumnes puguin accedir a les fitxes des dels seus dispositius mòbils.

Experiència a l’aula.

La meva primera experiència amb Quizlet va ser amb un grup flexible de 2n de la ESO amb dificultats a l’hora de memoritzar idees i poques ganes d’estudiar. Vaig decidir donar-li una oportunitat al programa sense gaire fe però la resposta de l’alumnat em va sobtar. Quan els vaig ensenyar la unitat que els havia creat no van dubtar en descarregar-se la app i utilitzar-la. Des de llavors comptem en cada unitat amb aquest recurs que els facilita l’estudi.

Has treballat alguna vegada amb Quizlet? Quina és la teva experiència? Creus que funcionen aquest tipus de recursos? Deixa la teva opinió a comentaris.

Hola a tothom!!!

Benvinguts al blog del rebost de  ciències.

En aquest blog compartiré recursos, notícies d’actualitat i experiències relacionades amb l’ensenyament de ciències.

Espero amb il·lusió els vostres comentaris per a que tots aprenguem i ampliem els nostres horitzons.