Aquests primers dies de curs hem estat parlant de la importància de mantenir un bon ritme de treball a classe i a casa.
?
Hem parlat de la importància de les presentacions dels treballs. Hem acordat fixar-nos en:
- Fer bona lletra. Arrodonida, llegible i proporcionada. Sempre hem de pensar que algú llegirà el nostre treball.
- Hem d’escriure recte. Si encara no dominem el traç podem fer servir la pauta que hem repartit aquests cursos.
- Hem de posar sempre el nom i la data als fulls. Un cop posats els hem de subratllar.
- Els treballs escrits han de portar un títol subratllat que expliqui de què tracta aquell treball.
- Quan un treball sigui en net hem de procurar fer-lo amb bolígraf. En cas que el treball s’hagi de corregir com el càlcul podem fer servir encara el llapis.
- Els treballs que són qüestionaris no s’han de respondre al full de treball sempre es faran en un full a part.
- Hem de mirar que el full “respiri”. Hem de cuidar que no quedi molt atapeït.
- Vigilarem molt a l’hora de respectar els marges esquerra i dret. El marge de l’esquerra ha de ser el doble que el dret aproximadament.
- Aquest curs i seguint el criteri format entre tots un full amb dues correccions de “corrector blanc” s’ha de repetir.
- Cuidarem l’ortografia. Tenim a disposició els diccionaris. Corregirem l’ortografia en els treballs de totes les matèries.
Hem parlat també dels treballs que podem fer a Classe i a Casa i que ens ajudaran a mantenir un bon ritme de treball.
A casa:
A casa estaria bé treballar un mínim d’una hora cada dia. Aquesta hora pot ser realitzada de forma contínua o bé de forma fraccionada depenent de l’estat del noi o noia o de les responsabilitats que hagi d’atendre. Una sessió d’estudi a casa hauria de preveure diverses accions:
- Repàs de la carpeta de deures. Endreça d’informacions, priorització de treballs, descart de fulls no útils.
- Lectura del llibre que el noi i noia porta els dies de lectura per a realitzar lectura en silenci a la classe.
- Realització dels deures anotats a l’agenda.
- Repàs de la llibreta de camp per a passar a net els apunts recollits a classe.
- Cada dimecres es realitza un dictat preparat i cada dimarts es recull un càlcul adaptat a les habilitats treballades.
Cada dia hi ha deures. L’únic dia que no se’n proposen de nous és el dimecres.
A casa es poden realitzar treballs de caire voluntari. Aquests treballs poden incorporar-se als blocs de la classe o es poden presentar a la resta del grup.
Es poden realitzar també textos lliures en els diversos formats treballats a l’escola: contes, narracions, poesia…
Es poden realitzar recerques que agilitzin els projectes en els quals el gran grup està treballant.
Es poden realitzar treballs d’aprofundiment dels temes que s’han treballat a classe. Aquestes feines hem pactat que seran recollides valorant la bona actitud que suposen i valorar el valor afegit d’aprenentatge.
A casa es pot estar alerta de les notícies i/o activitats i es poden portar a la classe per a compartir-les amb els companys.
És important disposar d’un lloc adient per a treballar a casa. Lluny de sorolls massa forts, lluny d’estímuls com … MSN, metroflog, etc
A Classe:
- A la Classe es poden fer moltes coses quan no hi ha una sessió de correcció o de posada en comú.
- És molt important trobar moments per a posar al dia l’agenda. A la pissarra hi ha anotades les dates de lliurament dels treballs a dues setmanes vista.
- S’han de trobar moments d’endreça dels fulls corregits o bé per a lliurar treballs per corregir.
- Es poden millorar treballs atenent a la millora de la presentació, el contingut, l’ortografia…
- Es poden passar apunts a net per a tenir-los ben recollits.
- Es pot llegir en silenci.
- Es pot ajudar a companys i companyes a realitzar treballs que els són difícils.
- Es pot participar activament a les sessions de correcció i de treball individual o en grup.
- Escriure els dubtes que sorgeixen en els treballs i anotar-los a la llibreta de camp per exposar-los més endavant.
- Estar al cas del procés d’avaluació del curs.
- Es poden pensar jocs per a proposar a la Classe d’Educació Física.
- Es poden fer textos lliures.
- Es poden preparar conferències per a ser exposades a Classe.
- Es pot fer especial atenció a l’ortografia per millorar els treballs realitzats.
- Es pot demanar feina suplementària .
?
?
Hola a tots i a totes!
Com us va l’estiu!
A mi molt bé!
aquestes propostes em sembles molt interesants i està molt bé que en l’encapsalament hi surti el bloc d’estiu.
Jo, em beig molt amb bastants nens i nenes de la classe perque cada dia ens trobem a la tarda a la plaça, ens ho passem molt bé tots junts jugan plegats.
Aquest estiu ja faré el que em proposes Patrici.
QUE TINGUEU TOTS MOLT BONES VACANCES
Hola a tots i totes esperu que estigeu passant un molt bon estiu ,fins aviat!Si puc, em passaré una tarda per la plaça, a veure si coincidim per jugar.
En primer lloc bon esiu!
m’ha agradat la idea de podeder investigar des de casa i les propostes ens ajuden a obrir portes per 6é
Adèu bones vacances!!!
Max
Hola a tothom!!!
Està molt bé que tinguem les coses que hem i podem
fer a casa. Són molt interesants Patrici, ara m’he
les he mirat per fer-les a casa.
Una pregunta Patrici ens podràs donar aquest full per
el àlbum.
Adéu