Aquesta activitat, tot i que no l’he pogut enregistrar a l’aula perquè estic de baixa, té com a objectiu que l’alumnat llegeixi i que, a més, ens presenti què llegeix de manera oral.

En aquest cas, jo mateixa he decidit posar veu a un microconte que m’agrada força i que, com que juga amb la idea dels signes de puntuació, em podria servir per introduir el tema a l’aula o per presentar-me com a professora de llengua. El microconte en qüestió es titula “Problemas de puntuación“, i es troba al llibre Cambio de rasante (Enkuadres, 2015), del company Víctor Lorenzo Cinca.

Repeteixo que la idea seria que l’alumnat compartís fragments de textos que llegeix (novel·la, teatre, conte, poesía…) o fins i tot escriu, i compartir-los a l’aula: cada dia un fragment, podria anar seguit d’algun comentari valoratiu personal. Si tinguéssim un bloc d’aula, es penjarien els enregistraments i la resta de companys podrien valorar la lectura o el text llegit (segurament si és la canalla qui recomana, la lectura esdevindrà més engrescadora).

Escucha “Problemas de puntuación” en Spreaker.