El Concert de Santa Cecília

Els nens i nenes de Cicle Superior han participat molt activament en el concert de Santa Cecília d’enguany. Daniel i Elton han participat tocant una peça musical amb la flauta dolça . Ferran, Andrea i Natàlia han tocat diversos temes amb la guitarra. En Jan ens ha ofert una obra amb el saxofon i en Pere ha interpretat una partitura amb el violí. Tots ells ens han explicat les particularitats dels instrument que toquen i ens han explicat les seves parts.

El concert ens ha agradat molt. Heu tocat molt i molt bé!

Felicitats a tots i a totes!



Falí – Falà

Avui hem continuat amb les activitats programades dins del programa “Conviure a la Mediterrània”.
L’activitat d’avui es deia “Falí – Falà”. Hem dividit la classe en dos grups diferents i ens hem anat a aules distintes. Cada grup ha constituït una societat ben peculiar; la societat “Falí” i la societat “Falà”. Totes dues eren ben curioses i tenien unes normes molt estranyes per comunicar-se, per relacionar-se, per adquirir productes… Uns cridaven, uns altres estaven en silenci, uns no volien que t’acostessis, d’altres s’acostaven massa…Quin embolic! Quan ja portàvem una bona estona jugant, van haver de canviar de país i no enteníem res perquè les normes (lleis) eren diferents i els costums no s’assemblaven al nostre país d’origen.
Alguns habitants ens ajudaven a entendre-ho tot però d’altres ens ignoraven. Era emocionant però també molt difícil. Alguns vam entendre la cultura “Falí”, d’altres la “Falà”. Alguns no ens vam trobar bé amb el canvi de país, d’altres sí.
Amb aquesta activitat ens hem posat en la pell d’un immigrant i ens hem adonat del que pot significar canviar de país.
logo irenia



Un viatge no triat

Els alumnes de cinquè hem realitzat la primera activitat del programa “Conviure a la Mediterrània”. Aquesta activitat es diu “Un viatge no triat” i l’ha portat a terme en Josep Miquel Alegret.
En aquesta activitat hem simulat el viatge forçat que han de fer uns nens sirians que es veuen obligats a fugir de la ciutat d’Aleppo (Síria) a causa de la guerra civil.
L’activitat era un joc de taula semblant al “joc de l’oca”. A cada casella, hi havia una situació diferent viscuda pels refugiats dels països en guerra: camps de mines antipersona, pèrdua de drets, soldats que els robaven, manca d’aliments i d’aigua, segrestos, documentacions i permisos molt difícils d’aconseguir, manca d’atenció sanitària…
Fent aquesta activitat hem aprés que la guerra no és un joc i que la població civil ho passa molt malament en situacions tan difícils.

 

logo irenia



Receptes de tardor

Els nens i nenes de 5è estem elaborant un glossari amb receptes de cuina i rebosteria amb productes propis de la tardor: pomes, bolets, magranes, caquis, ametlles, pinyons, castanyes… Són receptes senzilles que es realitzen amb productes d`aquesta estació.
Hem penjat les nostres receptes en el Moodle de cinquè. Si les voleu consultar cliqueu la imatge.

Bon profit!



La decoració de la Castanyada

Els alumnes i les alumnes de Cicle Superior hem començat a preparar la decoració de tardor per La Castanyada.
Aquí podeu veure com ens ha quedat.

 



Benvinguts i benvingudes a Cicle Superior

Comença el cole cicle superior

Comença un nou curs i us donem la benvinguda a tots i totes.



COMMUNICATION

Hi children,
I’m sure you like comics! Here’s a very good one. It’s easy to understand.



RIVERS, RIVERS, RIVERS…

Com ja sabeu, els alumnes de 6è han estudiat alguns rius d’Europa i volen compartir amb tots vosaltres el que han après.

As you already know 6th graders studied some of the most famous rivers in Europe and they want to share with you what they have learnt.



LET’S HAVE A BREAK!

Hi children,

How do you feel? Are you nervous? Do you feel tired? Too many examinations?

Well, let’s have a break from time to time. I hope you like this powerpoint presentation about ART. It’s not mine.  I think it’s very interesting. Have a look and have fun.



T’agradaria saber més sobre els animals vertebrats en anglès? (Science)

Els alumnes de 5è continuen treballant els animals vertebrats a les sessions de naturals en llengua anglesa que fan a l’escola. Aquí teniu una mostra de les seves feines.
Our 5th graders keep on working about vertebrate animals throughout Science sessions. Let’s see some examples of their tasks.