PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE: CARÀCTER PROPI
– Escola inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.
– Qualitat pedagògica.
– Direcció responsable.
– Dedicació i professionalitat docents.
– Avaluació.
– Rendiment de comptes.
– Implicació de les famílies.
– Preservació de l’equitat.
– Cerca de l’excel·lència.
– Respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE: PLANTEJAMENT EDUCATIU
– Adquisició de les competències bàsiques, que han de contribuir al desenvolupament personal de l’alumne/a. En especial, l’assoliment d’un bon nivell d’expressió i comprensió orals, d’expressió escrita i de comprensió lectora, d’habilitats matemàtiques bàsiques i d’autonomia en l’aprenentatge. Així mateix, la consolidació d’un hàbit de lectura independent, diària i reflexiva, que formi lectors capaços d’accedir al contingut de qualsevol text.
– Garantir el ple domini de les llengües oficials catalana i castellana.
– Adquirir les competències d’escoltar, llegir, conversar, parlar i escriure en llengua anglesa.
– Identificar precoçment els trastorns d’aprenentatge, de la comunicació i el llenguatge i de la conducta, i la seva adequada atenció metodològica i personalitzada.
– Desenvolupar la competència digital en tots els nivells educatius.
– Apropament de la cultura: l’art, la literatura, la dansa i la música; la història i la geografia; la investigació i la ciència.
– Desenvolupar l’esperit crític i el raonament davant la vida.
– Fomentar el treball cooperatiu i el treball en equip.
– Potenciar la il·lusió i la motivació per aprendre.
– Procurar un ambient tranquil, acollidor, on l’alumne se senti còmode i feliç.
ACTIVITATS PEDAGÒGIQUES HABITUALS
– Esmorzars saludables.
– Recollida selectiva.
– Tallers internivells.
– Racons de joc simbòlic a l’educació infantil.
– Patis actius.
– Participació de les famílies en activitats de l’escola.
– L’hort escolar a l’educació infantil.
– Projectes d’investigació a diferents àrees del currículum.
– Desdoblaments a les àrees instrumentals.
– Celebració de les festes tradicionals.
– Simpòsiums anuals
BIBLIOTECA ESCOLAR
La biblioteca és un espai obert a famílies i alumnat.
Cada dia de dilluns a dijous, a l’hora del pati, els alumnes de 3r a 6è poden anar a la biblioteca a mirar i llegir contes, a fer treballs individuals i/o en grup, a consultar internet,…
A més a més, tots els dimarts i dijous, també s’obre de 12:30 a 13:30 hores. Hi poden accedir els nens i nenes des de P3 a 2n acompanyats per les seves famílies i la resta de cursos hi poden anar tots sols.
L’escola té com objectiu potenciar la biblioteca escolar com un espai de recursos on poder trobar tot tipus d’informació en diferents tipus de suport a l’abast de l’alumnat, del professorat i de la comunitat educativa, prioritzar el seu ús com a espai d’aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, per tal que l’alumnat es formi com a persona autònoma, crítica i constructora del seu propi coneixement a través de la cerca, la investigació i el treball en diferents fonts d’informació, i promoure l’hàbit lector.
L’ANGLÈS A L’ESCOLA
L’escola va finalitzar l’any 2010 un Pla Experimental en Llengües Estrangeres, atorgat pel Departament d’Ensenyament. Actualment se segueixen les mateixes directrius que es van dur a terme mentre va durar el PELE:
– Anglès de P3 a 6è.
– Un taller en anglès, tant a l’educació infantil com a primària.
– Projectes d’investigació, de 1r a 6è.
– Grups reduïts a P4 i P5.
SORTIDES I COLÒNIES
– Sortides a l’Auditori i al Palau de la música (sempre que el resultat del sorteig ens ho permet): de 1r a 6è.
– Sortides al teatre: de P3 a P5.
– Sortida a la granja: P3
– Sortides a l’exposició del pallasso Charlie Rivel: 1r i 2n.
– Altres sortides (una anual) relacionades amb el projecte de treball: P4, 1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è.
– Colònies: P5, 2n, 4t.
VIATGE DE FINAL DE CURS DE 6è
Els alumnes de 6è, al mes de juny, fan el viatge de final de curs al Delta de l’Ebre.
UTILITZACIÓ DE MATERIAL DE SUPORT
– Educació Infantil:
- Quaderns de treball de Matemàtiques i Llengua.
- A P5: quadern de treball de lectoescriptura en lletra lligada.
– Educació Primària:
- Llibres: matemàtiques, català, coneixement del medi, castellà i música.
- Quaderns: matemàtiques
- Agenda de l’escola
SERVEIS EDUCATIUS
Menjador
– Servei de cuina propi.
– Preus: els que marca la normativa vigent
- Alumnes fixes: 6’20€ diaris.
- Alumnes esporàdics: 6’80€ diaris.
– Empresa: Caserco
– Monitoratge: Caserco
– Organitza: l’escola (aprovació al Consell Escolar).
Servei d’acollida matinal
– Horari: de 7:30 a 9 hores.
– Organitza: l’AMPA de l’escola
Servei d’acollida de tarda
– Horari: de 16:30 a 17:45 hores.
– Organitza: l’AMPA de l’escola
Activitats extraescolars
– Horaris: de 16:30 a 17:45 hores
– Activitats: taekwondo, mini tenis, futbol, gimnàstica rítmica, mini jocs, dansa, mugendo, tardes imaginàries i voley.
– Organitza: l’AMPA de l’escola.
Altres activitats organitzades i gestionades per l’AMPA
– Venda de llibres, venda del xandall de l’escola, participació en les festes tradicionals celebrades a l’escola, subvenció de sortides i colònies, …
– Estreta col·laboració amb la direcció de l’escola.