L’APP B-RESOL

 

Durant el mes d´octubre, la cap d´estudis (Anna Portal) i alumnes de mediació han passat per les nostres aules i ens han explicat una nova app. L´any passat és va fer anar com a prova al grup de mediació i aquest curs tot el centre Can Mas pot utilitzar-la.

B-resol és una solució per lluitar contra el bullying, ciberbullying, assetjament, trastorns alimentaris… i qualsevol tipus de conflicte dels adolescents, utilitzant la tecnologia mòbil com a element innovador, perquè puguin alertar de la situació, tant les víctimes com els observadors, de manera immediata i segura, des de qualsevol lloc i en qualsevol moment.

Les seves característiques més importants són:

  1. Possibilitat d’enviar un missatge i també de xat.
  2. Possibilitat de seleccionar els receptors, tant del missatge com del xat.
  3. Accés anònim per defecte.
  4. Canals d’informació inicials (notícies, videos,…) disponibles per tothom.
  • Us heu de baixar l’aplicació al mòbil.  Els passos són:
  1. Baixar-se la aplicació al link: http://www.b-resol.com/
  2. Donar-se d’alta
  3. Posar el codi del centre CM1819

S´obre un xat i l’alumne, de forma anònima, explica el seu problema o el d’algun company.

Després ha de triar l’interlocutor que és un professional que pot ser un professor, un infermer…A partir de aquí rebrà una resposta resolvent el seu problema.

Lucía Martínez i Paula Gómez

Publicat dins de Coses "NOSTRES" | 1 comentari

El “Sccoter” vist a l´actualitat

Reportatge.

Aquests últims anys s’ha posat de moda els scooters(patinet); a tots els nens i adolescents els hi agrada el scooter. La moda es anar per el carrer patinant fent trucs i saltant obstacles. En aquesta societat està mal vist el scooter ja que tota la gent diu que no respecten les normes i molesten a les altres persones. Hi ha molta gent adulta o joves que inclús poden arribar a insultar o amenaçar els nens i adolescents sense haver fet res malament ni molestar a ningú.

Tota la gent diu que el scooter es una moda, però no es així ja que el  és un esport professional. Hi ha moltes competicions i molta gent que ho practica de manera professional. Hi ha moltes competicions de scooter per Catalunya, a les pistes de Mollet, de Montmeló i a Barcelona, Parc del Fòrum.

Normalment les competicions es fan al aire lliure i tot el món es pot apuntar, es totalment gratuït. Tothom es pot apuntar en diferents nivells, “ principal, mitja, semi-pro i professional”. Si fas una bona competició et poden donar alguns premis més bons o menys bons.

Carlos Nogales i Miguel Ocaña

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Gran victòria del CF Ripollet

El CF Ripollet guanya al Cardedeu després d’una magnífica remuntada a la segona meitat

Actualment el CF Ripollet està situat cinquè a cinc punts del líder.

Aquest passat diumenge el Ripollet va aconseguir els tres punts en un partit molt complicat. Van rebre al Cardedeu que arribaven en aquest partit amb un punt menys que ells.

A la primera meitat els visitants van ser superiors als vermells, encara que no van aconseguir marcar cap gol. Al començament de la segona meitat el Cardedeu va aconseguir el seu gol de penal i pocs minuts després va a notar el segon gol, també de penal.

Però el Ripollet no va decaure els ànims i al minut 78 ja havien empatat el partit amb gols fets pels jugadors Álvaro García i David Varón, i quan ja semblava que el partit acabaria amb aquest resultat Carlos Osuna va marcar el dos a tres en l’últim minut reglamentari (min 89) i amb aquest gol el Ripollet es va fer amb la victòria.

El següent repte per als vermells es aconseguir la victòria davant del Joanenc, que es ni més ni menys que el segon classificat, si aconsegueixen la victòria es confirmaran a la part alta de la classificació.

Raúl Ruiz, , Manel Muñoz, 4rt D

 

Publicat dins de General | 2 comentaris

Per fi reparen el pavelló de Ripollet

 

El dia 11 d´octubre l’alcalde Jose M. Osuna acompanyat pel regidor d’Esports i personal tècnic i de manteniment de l’àrea van anar a primera hora del mati a veure els desperfectes de les instal·lacions.

El regidor d’esports explica que s’està fent  l’estudi d’impermeabilització del sostre del pavelló, per acabar amb les goteres i sonoritat. També, cap al Nadal, es reformaran el lavabos i per acabar també arreglaran la tanca vermella que ja toca; el parquet de fusta natural i la il·luminació seran canviats propereament.

Tot això forma part  d’un seguit  d’inversions que sumen gairebé 1 milió d’euros per la millora de les  instal·lacions esportives al municipi.

Imatge del pavelló

Juan Andrés Curbelo                                                                                         Arnau Ruiz Fuentes

Publicat dins de General | 1 comentari

NOVA LLEI D’EDUCACIÓ

El gobern de Pedro Sánchez vol canviar la llei d’educació que va posar el PP.

Això portará alguns canvis, com per exemple:

  • Un plà personalitzat per als repetidors.

  • No serà obligatoria fer l’assignatura de Religió i deixarà de ser una matèria obligatoria a 1r i 2n de batx.

  • Nova matèria d’educació de valors cívics i étics a 2n o 3r de la ESO.

  • Una altra novetat és la possibilitat de cursar batxillerat en 3 anys en comptes de 2.

  • A Catalunya, es decidirà el curriculum de les matèries i es regularà la llengua oficial que es el català.

  • S’acaba que sigui obligatori donar 6.000 euros per escolaritzar als alumnes en castellà.

Aquestes propostes es sometran ara a la consulta de la comunitat educativa i d’organs de l’Administració.

Paula Hernández

Publicat dins de General | 1 comentari

El malentès en l’estació de Sants per una falsa bomba

La sivella d’un cinturo provoca desallotjament a les estacions de Sants i Atocha per una falsa alarma de bomba.

Les estacions de Rodalies de Sants a Barcelona i d’Atocha a Madrid han estat desallotjades aquest dimecres al matí després de l’alerta d’un paquet sospitós que viatjava en una maleta en direcció Barcelona-Madrid i que ha resultat ser una falsa alarma.

L’alerta s’ha activat aquest dimecres al matí per la sospita que una dona que va muntar a l´ AVE a Sants en direcció a Atocha pogués portar un explosiu a la maleta, però la policia ha detingut el tren abans d’arribar al seu destí i ha comprovat que el contingut de l’equipatge no era perillós, sinó que la forma d’artefacte pertanyia a la sivella d’un cinturó amb forma de magrana.

Tot va començar cap a les 8 del matí, quan el personal de seguretat de l’estació de Barcelona ha detectat dins d’una maleta un objecte sospitós, amb forma d’una bomba, i han donat alerta als Mossos, el quals han avisat als equips Tedax (Tècnic Especialista de Desactivació de Artefactes Explosius) per desactivar l’explosiu. Però quan els Mossos han revisat l’equipatge de la dona han vist que l’objecte sospitós era una sivella de cinturo.

Els Mossos han desallotjat dos trens de les vies 3 i 4 de l’estació Barcelona per fer comprovacions en els vagons i les vies de l’AVE i han demanat a Renfe que detingués la circulació de trens d’Alta Velocitat al seu pas per l’estació.

Passades les 9:00 hores s’ha restablert la circulació dels trens a Sants. A les 9:49 hores la policia ha informat que ja havien fet les comprovacions i que la circulació es restabliria. En aquell moment s´han activat un altra vegada tots els trens. Hem de recordar que ja va patir un atemptat el 2004 amb 193 persones mortes.

Maleta on es trobava la “bomba”

La dona que portava la maleta

L’escàner de la bomba, quan passava per la cinta

La gent desallotjada de l’estació de Sants

Laura Serra, Aya Zghouri i Gisela Cano

 

 

 

Publicat dins de General | 1 comentari

L’addicció a l’Instagram. L’Instabullying.

 

Introducció:

L’organització Royal Society of Public Health juntament amb la Universitat de Cambridge han dut a terme un estudi que ha analitzat el comportament de 1.500 joves britànics d’entre 14 i 24 anys respecte a l’ús que fan de les xarxes socials en l’era tecnològica que estem vivint. Els resultats que han obtingut són sorprenents i donaran molt del què parlar.

Estudi:

En l’estudi es van analitzar diferents xarxes socials tenint en compte fins a 14 factors diferents. En la investigació es va descobrir que els adolescents poden arribar a invertir 2 o més hores al dia en xatejar, penjar fotografies i fer altres activitats. També es va descobrir que de totes les xarxes la pitjor va ser l’Instagram perquè provoca que la gent vulgui comparar-se amb les altres persones de la xarxa encara que es distorsioni la realitat.

 

Conseqüències que provoca l’Instagram:

Les xarxes socials poden resultar molt nocives per a la salut mental dels usuaris. El fet de sentir-se insegur per les publicacions que trobem a internet pot afectar seriosament a la nostra autoestima.

A més,  es va constatar que un ús irresponsable de les xarxes socials pot incidir en les nostres hores de son i provocar el desenvolupament de la síndrome FOMO que és aquesta continua angoixa que sentim en estar desconnectats, pensant que ens estem perdent alguna cosa interessant o important. I tot això pot acabar en el desenvolupament de malalties psicològiques com depressió, soledat i inseguretats en general.

Les persones addictes a les xarxes socials “són més propensos a patir problemes de salut mental, sobretot angoixa i símptomes d’ansietat”, explica un dels investigadors.

 

L´ addictiu que pot ser l’Instagram:

Shrley Cramer, directora executiva de la Royal Society of Public Health, ha afirmat que les xarxes socials “són més additives que els cigarrets i l’alcohol, i ara estan tan arrelats en la vida dels joves que ja no és possible ignorar quan es parla dels seus problemes de salut mental”.

 

El Instabullying

Un informe revela que prop del 42% dels 10000 joves que han estat part de l’estudi han rebut assetjament en línia a Instagram.

Per desgràcia,  l’assetjament a internet es troba en molts llocs, però el lloc on més hi ha és a l’Instagram. Això és perquè és el joc on més persones hi ha i també és el més fàcil d’utilitzar per atacar a la gent utilitzant comptes falses. La major part de les víctimes són adolescents, ja que són els més dèbils quan es tracta sobre aquest tema i perquè no solen tenir les suficients formes per defensar-se contra els atacants.

 

Aquí tenim un vídeo que parla sobre com ens podem defensar si alguna vegada ens fan ciberbullying:

https://www.lasexta.com/programas/el-objetivo/noticias/el-ciberbullying-es-como-una-enfermedad-asi-define-natalia-los-peligros-que-entranan-las-redes-sociales_2016091857def2fb0cf2f66f47e7c25f.html

Brian Flores i Marc Sicart

Publicat dins de General | 1 comentari

Noves notes a l’ESO

El departament d’ensenyament ha eliminat aquest curs les notes numèriques del 0 al 10 en l’ESO.

Les notes del 0 al 10 que estaven classificades per insuficient, suficient, bé, notable i excel·lent, ara es canvien per: no assolit (NA), assoliment satisfactori (AS), assoliment notable (AN) i assoliment excel·lent (AE).

Entre aquestes noves notes, NA, AS, AN i AE, es classificaran de la següent manera: NA; 1, AS; 2, AN; 3 i AE; 4.

A l’ESO també hi haurà unes competències i tindran tant valor com una assignatura qualsevol en cadascun dels cursos.

La mitjana de l´ ESO s’obtindrà utilitzant aquesta escala de l’1 al 4, calculant la nota dels quatre cursos amb tres decimals i després, s’haurà de reconvertir la mitjana a una escala de l’1 al 10, i això es farà multiplicant la nota per 2,5.

A l’Institut Can Mas ja hem tingut una preavaluació amb aquesta nova manera de posar les notes, però entrarà en vigor quan s’avaluï el primer trimestre d’aquest any 2018-2019.

Des de el punt de vista de les famílies, al principi els hi va costar entendre com funcionava i que significava aquest nou sistema d’avaluació, però quan rebien les notes per la plataforma virtual Acàcia, estava explicat resumidament com era aquest nou sistema.

I des del punt de vista dels alumnes, no ens ha afectat massa, perquè ja ens havien comentat prèviament com funcionava i a més les notes dels exàmens que fem segueixen sent del 0 al 10. Quan rebem les notes al final de cada trimestre ho entenem i és pràcticament com era abans: insuficient, suficient, notable y excel·lent.

Nil Rubio i Eric Aparicio

Publicat dins de Coses "NOSTRES", General | 1 comentari

L’èxit de la nit de tapes

Al 2015 va ser la primera nit de tapes a Ripollet junt amb el “Survival Zombie”. I aquest any ha sigut un èxit. Aquesta ha sigut la 4a edició  de la Nit de Tapes ; es va celebrar el 6 d’octubre i al veinat ha agrada molt.

En primer lloc, va ser un èxit d´assistència. Abans de què s’obrissin les portes ja hi havia gent esperant per entrar al Mercat on es vigilava no superar el límit de persones.

Hi va haver tretze parades diferents amb tapes de toto tipus però totes amb un sabor increible. Les tapes valien 1, 2 o 3 euros cada tapa.

També van aprofitar per treure el comerç local al carrer. La Fira Comercial es va posar a la Plaça Pere Quart però van tallar el trànsit al carrer del Mercat doncs alguns comerciants van aprofitar també.

Van comptar amb la col·laboració de l’associacionisme local, ja que també alguns grups de dansa van estar ballant ver el carrer.

 

Va ser una nit molt deliciosa i divertida i més d’un va sortir amb la panxa plena.

 

 

 

 

 

 

Paula Gomez i Lucia Martínez

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Serveixen els deures?

Richard Gerver (és un expert en educació) va publicar una noticia sobre el valor de fer els deures: aquest diu que les habilitats dels nens no es mesuren amb un test.
No hi ha cap evidència de què els deures afavoreixen el aprenentatge dels nens després de
l’escola per reforçar el que han aprés a classe.
Però els nens han d’explorar el món, descobrir noves coses, practicar esports, investigar el que els interessa, i així augmentar el coneixement.

  • 5 motius a favor

Generen hàbits:
Els deures ajuden a crear hàbits de treball i a organitzar les tardes dels més petits.
Consoliden l’aprenentatge:
Per tots és sabut que per adquirir qualsevol tipus de coneixement o habilitat el secret és la
pràctica.
Ajuden a adquirir ensenyaments importants per a la vida:
Els nens han d’aprendre que, per aconseguir certs propòsits personals, és de vital importància esforçar-se i treballar en ells.
Fomenten la disciplina i la constància:
Els deures ajuden a adquirir obligacions que no poden ser resoltes sense un treball constant i ben planificat.
Els pares passen temps amb els seus fills:
Encara que resulta molt complicat conciliar la vida laboral amb la vida familiar.

  • 5 motius en contra:

Són hores extra:
A ningú li agrada quedar-se a la feina fent hores extra.
Estan generalitzats i no s’adapten a cada alumne:
Els deures tenen sentit quan subministren coneixements, disciplina, hàbit o aporten
alguna cosa positiva a l’alumne.
Són avorrits:
No fomenten la creativitat o la imaginació, components molt importants en segons quines
edats.
Generen ansietat i estrès:
El 32% dels nens dediquen més de dues hores a les tasques escolars.
Els nens necessiten temps lliure:
Necessiten temps lliure per avorrir-se i trobar per si sols formes d’entretenir-se i de jugar.

 

Mohamed Choulli i Sebastian Casco, 4rt C

Publicat dins de General | Deixa un comentari