UNA EXPERIÈNCIA INOBLIDABLE

Els 2 primers dies (7-8 de maig) vam estar al Teatre Auditori assajant i preparant  tot el material necessari i instal.lant-lo a l`escenari  per a poder representar l`obra. Els dies 9, 10 i 11 vam fer les funcions davant del públic, un total de 7 distribuïdes entre matí i tarda.

Aquests “Miserables” han sigut una experiència molt bonica, sobretot hem après a treballar en equip i a creure que nosaltres podíem fer-ho. I que tots érem molt importants, la feina de cadascun era imprescindible per tal que tot funcionés bé.

També cal destacar el bon ambient, els nervis,  els sentiments a flor de pell. Puc dir que aquesta setmana ha sigut màgica i inoblidable. Dono les gràcies als meus companys i als professors per ser allà ajudant en tot moment i per donar-ho tot.

Mohamed El Aissaoui.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

“Venjadors: Infinity War”, la pel.lícula de l’any

Ja és la pel.lícula més taquillera de la història. Després de la seva estrena a Xina, la cinta de Marvel ha superat els 1.300 milions d’euros de recaptació.

“Venjadors: Infinity War” segueix trencant récords. El primer cap de setmana a Rússia es va convertir en l’estrena amb més recaptació de la história.

Només la superen les pel.lícules  “Jurassic World”, “Star Wars: el despertar de la força”, “Titanic” i “Avatar”.

Resultado de imagen de vengadores infinity war

Raúl Hurtado.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Nens aptes per a la universitat als 10 anys.

En el sistema educatiu alemany, quan els nens compleixen onze anys se’ls divideix en tres grups en funció de les seves notes i de la seva velocitat d’aprenentatge. No és un model nou, es va implantar al segle XIX, i la societat alemanya no es planteja un canvi.

Els que compten amb millors resultats acadèmics continuen la seva formació en el gymnasium, que els condueix al batxillerat i els prepara per a la prova d’accés a la Universitat. A la resta, se’ls prepara per a professions més tècniques.

“Valorem si tenen iniciativa pròpia o si han de rebre directrius. Als 10 anys no són del tot madurs i és una decisió complicada”. Explica Detlev Flottmann, director del col·legi públic Astrid Lindgren, en la localitat de Marienfeld, a dues hores de Düsseldorf.

Flottmann opina que l’ideal seria que tots romanguessin junts fins als 16 anys perquè els més intel·ligents motivessin als més ressagats. Però aleshores els “bons” es relaxarien i no arribarien als nivells d’excel·lència requerits, assenyala.

Alemanya va tenir una taxa d’abandonament escolar (joves d’entre 18 i 24 anys que no segueixen estudiant i que tenen, com a molt, l’educació secundària) del 10% en 2015, inferior a la mitjana europea que es va situar en el 11% i molt per sota de l’espanyola, del 20%. El sistema educatiu alemany té una vinculació molt directa amb el model laboral, funciona bé perquè el sector empresarial creu en ell i el recolza.

Alemania

Fiza Nazir.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Goodall reobre el debat sobre l’eutanàsia

David Goodall va ser un científic i botànic d’origen anglès que ha demanat recentment la mort assistida. Va morir al passat 10 de maig.

Goodall va néixer a Anglaterra el 4 d’abril de 1914.   Es va traslladar a viure a Austràlia quan era un jove adolescent que volia estudiar. Allà es va dedicar prioritàriament als estudis de la vegetació. Paralel.lament va defensar la legalització de l’eutanàsia voluntària i va ser membre durant  més de 20 anys d’ Exit International, una organització sense ànim de lucre fundada el 1997 que lluita per la legalització de l’ eutanàsia.

La decisió de Goodall s’explica perquè estava cansat de viure. Tenia 104 anys, sentia que ja no era útil i que ja no gaudia de la vida.  Vivia a Austràlia i com que allà no era legal la mort assistida es va haver de traslladar a Suïssa perquè allà la hi poguessin practicar.

Resultado de imagen de david goodall

Adrià Cruselles i Marcos Iznajar.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Quim Torra és investit president de la Generalitat

El candidat a la presidència de la Generalitat, Quim Torra, ha reiterat aquest dilluns en la sessió d’investidura que la seva prioritat serà la construcció de la república catalana i el desenvolupament d’un procés constituent que ha de culminar amb l’elaboració d’una constitució catalana.

Torra ha iniciat el discurs de la segona sessió d’investidura amb el mateix guió i el mateix missatge que va transmetre el passat dissabte i ha enumerat els “punts essencials” del seu mandat: considera que Carles Puigdemont és el president legítim de Catalunya, serà “lleial” al mandat derivat del referèndum d’independència de l’1 d’octubre per construir un Estat en forma de república i pretén assegurar la cohesió social.

A continuació, Torra ha definit la situació que viu Catalunya, i l’ha definit com de “excepcionalitat i provisional”, insistint en la idea que el seu mandat estarà molt acotat en el temps. També ha promès diàleg i ha afirmat que els membres del seu govern seran “responsables”.

Al final del seu discurs, Torra ha fet un al·legat a favor de la república, també espanyola, que s’ha associat a la llibertat i ha tornat a demanar disculpes per les seves piulades de caràcter supremacista i excloents. “Estic penedit”, ha dit Torra, que aquest dilluns no ha citat a Mariano Rajoy ni a Felip VI. El candidat també ha confessat que “havia d’aprendre dels errors” per no repetir-los, una afirmació que s’ha entès com una al·lusió a la declaració unilateral d’independència del 27 d’octubre.

Miguel Asensio.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Experts i pares s’enfronten a la “febre del Fortnite”

Ultimament s’està parlant molt sobre l’impacte que els videojocs estan tenint en els joves d’avui dia. Parlant sobre aquest tema, no podem deixar de referir-nos al joc que està més de moda entre els joves: “Fortnite”.

Aquest addictiu joc d’estil “shooter”  que molts defineixen com una combinació entre “Minecreft” i “Els Jocs de la Fam” i que ve de la mà d’Epic Games, ha esdevingut un exit mundial i la principal font d’entreteniment entre nens i joves. Però, com tots els jocs, Fortnite també ha provocat casos de forta addicció i una negació a desconnectar de la consola,  i en molts casos la trajectòria escolar de l’afectat ha decaigut considerablement.

La OMS ha diagnosticat per primera vegada l’addicció als videojocs com un transtorn, en base a jugadors d’aquest joc que han arribat a l’extrem. Molts dels afectats per aquest joc es neguen a sortir de casa, presenten irritació facial i els és difícil parlar d’un altre tema. Se solen escudar en jocs d’aquest estil amb l’excusa de falta de sang i d’una major jugabilitat en totes les plataformes, tractant d’ocultar una manca d’habilitat social  per interactuar fora de la pantalla

A Espanya el boom de Fortnite ha arribat amb més força amb l’ajuda de personatges públics com els influencers i youtubers  ElrubiusOMG o Lolitofdez, entre altres. Sense anar més lluny,  ElrubiusOMG va celebrar un torneig en el qual va reunir més de 100 youtubers i va batre tots els rècords de visites. També s’ha comptat amb la publicitat de certs futbolistes que celebren les seves  victòries amb balls i referències a aquest joc, com  és el cas d’Antoine Griezman.

Resultado de imagen de fortnite

Javier Sánchez i Rubén Valdiviezo 4t D

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dia Internacional de la Dansa a Ripollet.

El Dia Internacional de la Dansa (DID) se celebra mundialment cada 29 d’abril.

A Ripollet per tercer any consecutiu els ballarins van sortir al carrer pel Dia Internacional de la Dansa.  Al llarg de tota la tarda del dissabte 28 d’abril es van poder veure coreografies de hip-hop, ballet, dansa contemporània, acrobàcies, flamenc, ball en línia o bollywood, entre d’altres.

Més de 250 ballarins de 15 entitats diferents van mostrar la seva passió per la dansa. Van recórrer el Parc Primer de Maig, el Centre Cultural, la Plaça del Molí i les antigues pistes de l’Esbar. Quatre escenaris que en tot moment van gaudir d’una gran afluència de públic. També hi va haver diverses “masterclass”, tastets de dansa als barris i altres actuacions.

La imagen puede contener: una persona, calzado

Fiza Nazir.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El dia de Sant Jordi al Can Mas.

El dia 23 dAbril a l’ institut Can Mas vam celebrar la diada de Sant Jordi. Els alumnes de 4rt també van aprofitar-ho per fer roses i vendre-les, amb la intenció de recaptar diners pel viatge de fi de curs.

Al matí vam estar escoltant  musiqueta tots els estudiants, cantant cançons i passant-ho bé, mentre que per grups  anàvem a preparar la venda de roses.  Vam invertir-hi temps a l’hora del pati i vam aconseguir vendre moltes roses. En acabar el pati es va dividir tot el curs en diversos grups: bàsquet, futbol, zumba i taller de rap juntament amb els alumnes de 3r.  Un altre grup va anar als col·legis i als carrers per seguir amb la venda de roses.

Finalment va arribar l’hora de sortir tothom a l’entrada del centre per entregar els premis dels diferents concursos que es van realitzar. A més, els estudiants de 4rt vam sortir a l’escenari a cantar una cançó en francès de “les Miserables”.

Quan van finalitzar totes les activitats, els alumnes de 4t  vam quedar-nos per fer el recompte de la recaptació de la venda de roses. Vam  aconseguir una considerable quantitat de diners. L’esforç i la implicació dels nois i noies van obtenir el seu resultat, les hores de constància fabricant les roses amb “chuches” van cansar però finalment van valdre la pena.

Resultado de imagen de Institut can mas

Sara Botella

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els alumnes del Can Mas celebren Sant Jordi

Imagen relacionada

Totes les classes de 1r a 4t d’ESO van fer diferents activitats literàries i esportives, com per exemple els alumnes de 4rt, que van fer un taller de rap als alumnes de 2n. També es va fer entrega de premis amb diplomes i roses dels diferents concursos que es van realitzar.

Les activitats esportives també van estar presents a la celebració de Sant Jordi, com per exemple el futbol, el bàsquet i un taller de ball.

En aquest dia les roses no podien faltar, i d’això se’n van encarregar els alumnes de 4rt. Les van fer amb llengües de “chuches” i les van vendre a un euro per a la recaptació del seu viatge de fi de curs.

Per descriure una mica aquesta diada podem dir que va ser un dia diferent i agradable en el que tant alumnes com professors vam gaudir d´una bona estona i d´una manera inoblidable per a tots nosaltres .

Imagen relacionadaNadia Martínez i Melani Estrada.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Sant Jordi al Can Mas :)

El passat 23 d’Abril es va celebrar Sant Jordi, el dia de la rosa i el llibre, i al  Can Mas ens vam reunir tots per festejar aquest dia. Es van organitzar diferent activitats: un torneig de futbol, una classe de dansa, uns partit de bàsquet i un taller de rap que van preparar els alumnes de 3r i 4t per  als alumnes de 1r i 2n d’ESO.

A part d’aquestes activitats, els alumnes de 4t també van fer la venda de roses de llaminadura, que van elaborar ells mateixos durant el divendres anterior i les dues primeres hores del mateix dilluns. Els diners recaptats es destinaran al viatge de final de curs a Cantàbria.

Els professors van preparar un concurs dividit per assignatures, en el qual tothom que volgués es podia presentar amb el seu treball i optar a guanyar un premi, que va consistir en una rosa, un llibre, un punt de llibre i un diploma de guanyador. Per la part musical va destacar el grup “Skartxa”, que ens van fer gaudir amb les seves cançons.  També van pujar a l’escenari unes alumnes de 3r d’ESO per sorprendre’ns amb un rap que van crear elles mateixes sobre el poder de la dona i el feminisme. Per acabar, tots els alumnes de 4t van presentar un avançament de l’obra que representaran al mes de maig, “Les Miserables”, cantant tots junts la cançó “A la volonte du peuple”.

Silvia Valenzuela i Sara Casado.

Publicat dins de General | Deixa un comentari