Treball de recerca de segon de batxillerat.
Qué és un treball de recerca?
– Ell treball de recerca és un conjunt d’activitats realitzades per l´alumnat, estructures i orientades a la investigacio, sobre un tema escollit i acotat, en part, per ell mateix. Això sugosa, en molts casos, la realització d’activitats de camp i no nomes d´activitats de recerca bibliogràfica.
El treball de recerca pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinari. L’han de fer tots els alumnes de Batxillerat de Catalunya, preferentment durante el 2n curs del cicle, o durant el tercer trimestre del 1r curs. Equival a dos crèdits del currículum (70 hores) i representa el 10% de la Qualificació final del Batxillerat. La seva durada depèn del calendari previament establert. En la realització del treball de recerca, cada alumne / a comptarà amb un professor / a-tutor / a que l’orientarà i en farà el seguiment.
El dimarts 22 de gener i el dimecres 23 de gener s´han fet les exposicions orals, part última del TR. El dimarts es van presentar els treballs del Batxillerat Humanístic-Social i el dimecres el del Científic-Tecnològic.
Tutors del Treball de Recerca: Anna Marti, Josefet Fuentes, Jordi Polo, Rosa Manau i Mercedes Ovejero.
Alguns dels temes que s´han fet són els següent: “El gènere dels àngels”, “El franquisme a Ripollet”, Creació d’un videojoc”, “ Mètode Montessori”, “La borsa”, “Una influencer entre celles: Frida Kahlo” i “Smart Mirror”.
Entrevista a Arnau Pardo, alumne de 2n de Batxillerat
- Quan vau començar a fer ell TR?
Comencem durant l’estiu. - T’ha resultat difícil fer-ho? Quant de temps li has dedicat?
No, no hi he vist dificultat a l’hora de fer-ho, però es fa molt pesat per tot el temps que cal dedicar-li. - Us donen unes pautes a seguir?
Normalment sí, cada professor tutor ens fa arribar les seves indicacions. - Quina durada tenen les presentacions?
Han de durar un mínim de 20 minuts, però amb les preguntes i aclaro ment de dubtes poden durar 40 minuts o més. - Els temes els trieu vosaltres? Quina tema tens tu?
Els profes ens proposen uns TR, però si tu tens molt interès a fer alguna cosa pots proposar-al professor perquè et digui si pots o no fer-ho.
Jo vaig pensar en fer un TR propi, el qual consisteix a fer una cervesa artesana.
- En què consisteix?
Consisteix a fer una quantitat de cerveses artesanes diferents al laboratori i després fer un tast per saber quina cervesa és la millor. En el tast es puntuen diferents coses: l’olor, el sabor, el color, si és amarga o no, l’alcohol, el regust, l’escuma, etc. Al final tenies que posar una puntuació general de tota la cervesa. - Com heu coordinat el treball de recerca + els de classe + els exàmens?
Amb molt d´esforç. - Gràcies, Arnau. Ha estat molt interessant.
A vosaltres, un plaer.
Natasha Sosa i Joan Cabrera

