Serveixen els deures?

Richard Gerver (és un expert en educació) va publicar una noticia sobre el valor de fer els deures: aquest diu que les habilitats dels nens no es mesuren amb un test.
No hi ha cap evidència de què els deures afavoreixen el aprenentatge dels nens després de
l’escola per reforçar el que han aprés a classe.
Però els nens han d’explorar el món, descobrir noves coses, practicar esports, investigar el que els interessa, i així augmentar el coneixement.

  • 5 motius a favor

Generen hàbits:
Els deures ajuden a crear hàbits de treball i a organitzar les tardes dels més petits.
Consoliden l’aprenentatge:
Per tots és sabut que per adquirir qualsevol tipus de coneixement o habilitat el secret és la
pràctica.
Ajuden a adquirir ensenyaments importants per a la vida:
Els nens han d’aprendre que, per aconseguir certs propòsits personals, és de vital importància esforçar-se i treballar en ells.
Fomenten la disciplina i la constància:
Els deures ajuden a adquirir obligacions que no poden ser resoltes sense un treball constant i ben planificat.
Els pares passen temps amb els seus fills:
Encara que resulta molt complicat conciliar la vida laboral amb la vida familiar.

  • 5 motius en contra:

Són hores extra:
A ningú li agrada quedar-se a la feina fent hores extra.
Estan generalitzats i no s’adapten a cada alumne:
Els deures tenen sentit quan subministren coneixements, disciplina, hàbit o aporten
alguna cosa positiva a l’alumne.
Són avorrits:
No fomenten la creativitat o la imaginació, components molt importants en segons quines
edats.
Generen ansietat i estrès:
El 32% dels nens dediquen més de dues hores a les tasques escolars.
Els nens necessiten temps lliure:
Necessiten temps lliure per avorrir-se i trobar per si sols formes d’entretenir-se i de jugar.

 

Mohamed Choulli i Sebastian Casco, 4rt C

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *