UN ANY SENSE MÒBIL
Fa un any, en el curs 2017-2018 es va posar una nova norma la qual prohibia l’ús de telèfons mòbils. Aquesta nova normativa es parlava des de ja fa uns quants anys, però per algun motiu o un altre no es va implementar fins el curs 2017-2018.
Encara que els altres cursos estava prohibit l’ús del mòbil a les aules, ara fa un any que està prohibit també el seu ús al pati i per a la gent que incomplia la normativa s’ha introduït una nova lletra per a sancionar la falta, la “S” de “Smartphone”.
Aquesta és la normativa: com a sanció per la primera vegada que et veuen amb el mòbil nomes es un avís verbal i s’avisa a la família mitjançant l’Acàcia. La segona vegada, et posen una incidència i expulsió d’un dia. La tercera vegada, incidència i expulsió del centre de tres dies. I a la quarta vegada, reiteració comportaria, obertura d’expedient disciplinari i expulsió del centre de tres a vint dies.
Per part dels alumnes, ús del mòbil, els dona igual aquesta nova norma ja que casi tots els utilitzen en hores de classe, encara que veuen que no esta bé, també molts es consideren adictes al mòbil ja que no poden estar més d’una hora sense mirar-ho.
Per la banda del professorat, diuen que aquesta nova norma està bé però que molts segueixen igual, segueixen utilizant el seu “smartphone”. Expliquen que és necesari el mòbil encara que no s’hauria d’utilitzar tan només per les trucades.
Eric Aparicio Barroso
Nil Rubio Cabrera

