Les festes de Sant Antoni Abat són un conjunt de celebracions festives que tenen lloc al voltant del dia 17 de gener, onomàstica d’aquest sant barbut anomenat “Sant Antoni del porquet o dels rucs” perquè ha estat durant segles el tradicional protector de tots els animals útils per a les feines del camp. La invocació a Sant Antoni està encaminada a obtenir la fertilitat dels animals i dels aliments i la purificació, i és hereva de bona part d’antigues advocacions precristianes amb idèntics propòsits.
La devoció popular al sant es remunta al segle XII i ha generat, durant tots aquests anys, un bon nombre de manifestacions festives. Com a patró del gremi dels traginers, el sant beneeix les cavalleries i presideix les cavalcades dels Tres Tombs, també anomenades “Passades”.
A Ripollet la festa es va celebrar el passat diumenge 21 durant el matí, amb els carrers plens de gent, com cada any. Per poder sortir a les carrosses normalment s’ha de pagar. Normalment quasi totes les carrosses tiren caramels a la gent del poble. Fan una ruta circular per tota la població, surten des de l’espai firal i arriben al mateix lloc.
La festa va ser molt lluïda com sempre, però aquest any hi havia menys animals que altres anys.
[youtube]https://youtu.be/O6-U1LuLt2A[/youtube]
Nicole Inga i Nayara Robles
 
								