Ultimament s’està parlant molt sobre l’impacte que els videojocs estan tenint en els joves d’avui dia. Parlant sobre aquest tema, no podem deixar de referir-nos al joc que està més de moda entre els joves: “Fortnite”.
Aquest addictiu joc d’estil “shooter” que molts defineixen com una combinació entre “Minecreft” i “Els Jocs de la Fam” i que ve de la mà d’Epic Games, ha esdevingut un exit mundial i la principal font d’entreteniment entre nens i joves. Però, com tots els jocs, Fortnite també ha provocat casos de forta addicció i una negació a desconnectar de la consola, i en molts casos la trajectòria escolar de l’afectat ha decaigut considerablement.
La OMS ha diagnosticat per primera vegada l’addicció als videojocs com un transtorn, en base a jugadors d’aquest joc que han arribat a l’extrem. Molts dels afectats per aquest joc es neguen a sortir de casa, presenten irritació facial i els és difícil parlar d’un altre tema. Se solen escudar en jocs d’aquest estil amb l’excusa de falta de sang i d’una major jugabilitat en totes les plataformes, tractant d’ocultar una manca d’habilitat social per interactuar fora de la pantalla
A Espanya el boom de Fortnite ha arribat amb més força amb l’ajuda de personatges públics com els influencers i youtubers ElrubiusOMG o Lolitofdez, entre altres. Sense anar més lluny, ElrubiusOMG va celebrar un torneig en el qual va reunir més de 100 youtubers i va batre tots els rècords de visites. També s’ha comptat amb la publicitat de certs futbolistes que celebren les seves victòries amb balls i referències a aquest joc, com és el cas d’Antoine Griezman.

Javier Sánchez i Rubén Valdiviezo 4t D
