8 DE MARÇ, DIA DE LES DONES

El dia 8 de març es celebra una any més el Dia internacional de la Dona. Al nostre institut ens afegirem als actes de commemoració:  algunes noies de 4t d’ESO faran xerrades i organitzaran tallers de debat participatius, adreçats a tots els alumnes de 4t.

Cada 8 de març recordem el paper de la dona en cerca de la igualtat i la lluita pels seus drets. Fa més d’un segle, a Nova York, unes 130 dones van prendre el control de l’edifici de la fàbrica on treballaven i es van declarar en vaga permanent. Exigien la reducció de la jornada laboral, un salari igual al dels homes que exercien les mateixes activitats i la millora de les seves condicions laborals. L’amo de l’edifici va donar l’ordre de tancar les portes per persuadir les dones, aconseguir que deposessin les mesures i sobretot que abandonessin l’immoble. En no aconseguir la seva comesa, l’amo de la fàbrica va provocar deliberadament l’incendi en què van morir les treballadores.

Aquell greu incident a la companyia Cotton de Nova York és el que va donar origen a l’homenatge que cada 8 de març recorda aquelles 130 dones que van donar les seves vides per una reivindicació justa.

Resultado de imagen de dia de la donaResultado de imagen de dia de la dona

Aurora García, Emma García i Noemí Ruiperez

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *