“Anonymous” és un pseudònim utilitzat mundialment per diferents grups i individus per realitzar sota aquest nom, i posant-se d’acord amb d’altres persones, accions o publicacions individuals o col.lectives. Les accions atribuïdes a aquesta organització són dutes a terme per individus no identificats que s’autoanomenen així.
El seu origen es remunta a l’any 2008. Després d’una sèrie de polèmiques, protestes i atacs informàtics registrats en diferents països, els incidents vinculats als seus membres s’han fet cada vegada més comuns. El 22 de gener de 2012, per exemple, Anonymous va atacar la pàgina principal de la Cambra Argentina de Productors de Fonogrames i Videogramas en protesta contra S.O.P.A. A la pàgina principal, es podia veure una imatge de Mafalda amb un plat de sopa, pronunciant la frase: “No volem S.O.P.A.!”
En anys posteriors s’han anat produint noves accions. Entre les més sonades destacarem la del 2015: després dels atacs jihadistes al diari satíric “Charlie Hebdo”, Anonymous es va pronunciar molt clarament contra aquests atacs a través d’una polèmica campanya.

Alex Rufo, Zakaria Bereta, Alex Hernández
