Barbie és una marca de nines que va ser creada al 1959 per primera vegada i al 1961 van crear al ninot Ken, que és la parella de la “Barbie”.
Barbie era una nina amb un cos extremadament prim, amb els cabells rossos i la pell pàl·lida, representant d’una adolescent de 19 anys, aproximadament. Sempre va maquillada i amb robes molt cares, amb els seus accessoris a conjunt, ja que
aquesta empresa ens vol imposar un prototip de dona amb un cos escultural i la dona perfecta que pot fer de tot i tenir un marit meravellós com ella. Ens volen inculcar que per tenir una vida plenament feliç necessitem viure amb cases i cotxes de luxes i ser la enveja de tothom per al nostre cos.
Actualment, per sort, al S.XXI gràcies a totes les dones que s’han mobilitzat i s’han queixat, han aconseguit canviar el prototip de la Barbie i fer-ne una de nova més real. Una nova Barbie amb cossos diferents de totes les mides i de tots els colors, ja que abans n
omés es feien nines blanques. També les fan amb tatuatges, pigues i grans, de tots tipus per al gust de totes les nenes.
Per internet ha hagut com una mica de polèmica o millor dit, un debat, perquè ara les noies que estan totes primes es queixen que sembla que ara estar “grossa” està bé i prima malament. En realitat, no es així perquè les mides d’aquestes nines són una mitjana d’un grup d’adolescents i apart no totes són de les mateixes proporcions, hi ha molts dissenys que varien. 
El nostre objectiu, el desig que volem projectar amb la nostra noticia, és fer veure que aquestes proporcions normals també són maques. De fet, la nostra intenció és ensenyar aquesta nina en diferents ètnies, però sempre respectant la imatge d’una dona saludable.
Aquí os deixem un vídeo per si voleu més informació sobre la nova Barbie:
Laura Mora (4tC), Nerea Muñoz (4tC) i Miriam Ramírez (4tB)
