La marca GAP provè de l’anglès que abreuja ”The generation Gap”, que significa bretxa generacional que sentien els joves d’aquells anys. La primera botiga va ser creada l’any 1969, per Donald Fisher i Doris Fisher en California, San Francisco. El seu principal objectiu era que els joves trobessin pantalons de tots els estils, colors i tamanys. Al principi només venia pantalons i discos.

Es va convertir en moda perquè venia la exitosa marca Levi’s, així va començar a tenir seguidors per part dels joves i més tard va incorporar una línia de roba pròpia informal.
A partir de l’any 1990 GAP es va ampliar, obrint línia de roba GAPkids i BabyGAP.
Actualment té una gran presencia global amb botigues en EEUU, Canadà, Xile, Europa i Japó. Encara que es troben en més de 40 països.
La mateixa prenda pot costar més cara a Estats Units que a Europa. En Europa, una suadora pot costar entre 50 i 60 euros i la talla infantil 25 euros.
Selena Villacrés (4tA) i Jennifer Soriano (4tB)
