Comencem l’agost amb el Ramadà
El Ramadà és el novè mes del calendari islàmic, que aquest any comença l’1 d’agost. Més de 1.000 milions de persones de tot el món ho celebren.
Per saber exactament quin serà el dia en el que començarà el mes, s’ha de mirar la lluna i veure si és lluna nova. Un cop vista la lluna la gent es prepara per el nou mes, començant a fer tarawis ( 8 a Aràbia Saudita i 20 a Pakistan).
Els tarawis són una part de l’última oració que els musulmans fan en un dia, però, els tarawis només es fan durant el mes del Ramadà.
Internacionalment és conegut que es pot menjar fins que surti el sol, però això és incorrecte, ja que es pot menjar només fins que comenci l’hora del fajr, que és la primera oració del dia. El fajr és el que es pot fer fins que surti el sol.
Al matí la gent s’aixeca molt d’hora per menjar i torna a menjar quan comenca l’hora del magrib, que és la quarta oració del dia que començà amb la posta del sol.
En aquest mes no només s’ha de deixar de menjar des de l’alba fins a la posta del sol, sinó que, s’ha d’ajudar als pobres, deixar de mentir, passar la majoria de temps que puguis llegint l’ Alcorà o resant, demanant perdó pels pecats fets, etc.
El mes del Ramadà es pot dividir en tres “asharas” que són parts en les que es divideix el Ramadà. Cada part està constituïda per deu dies.
Als primers deu dies, la gent que faci el Ramadà té més possibilitat de tenir la misericòrdia de Déu.
Als deu dies següents es coneixen més perquè la gent que demani perdó amb tot el seu cor pugui ser perdonada.
Finalment, els últims dies són més especials perquè la gent que està decidit que anirà al infern demani perdó i pugui salvar-se.
En aquesta part són molt importants les nits dels dies senars i d’aquestes la que més destaca és el 27 del Ramadà, en el qual el profeta Mohammad va rebre la primera revelació de l’ Alcorà.
Es pensa que qui es quedi aquestes nits despert i pregant pot anar al paradís.
Així doncs, el mes del Ramadà és molt important i una gran oportunitat pels musulmans per demanar perdó per no anar a l’ infern, demanar a Déu les coses que volen, etc.

Fidels musulmans a la ciutat de La Meca
Si alguna persona no ha pogut fer un dia el Ramadà o s’ha trencat sense voler es pot recuperar fins que comenci el del proper any.
En canvi, si ha sigut intencionadament llavors, el musulmà ha de fer el kuffarah, que consisteix en alliberar un esclau o dejunar 2 mesos seguits sense deixar-se ni un dia.
Els nens no estan obligats a fer el Ramadà fins la pubertat, però, esta bé que els pares els vagin acostumant per quan arribin a l’edat adequada.
Quan arriba l’1 de Shawwal, que és el mes següent, se celebra el final del Ramadà i aquesta festa es coneguda com “Eid al-fitr”.
Aquesta festa és celebrada a cada país de la seva manera, però, s’acostumen a fer dolços, visitar les famílies i s’intercanvien regals.
SANA IQBAL, 2n B Batxillerat
