EL DINOSAURE GEPERUT “PEPITO”

concavenator1
L’any 2003, un equip de paleontòlegs espanyols va trobar al jaciment de Las Hoyas, Conca, les restes d’un dinosaure carnívor que es va batejar amb el nom popular de ‘Pepito’ i que aspirava a convertir-se en una nova espècie i en l’animal amb l’esquelet articulat més complet trobat mai a la Península.
En concret, els científics descriuen en aquest treball un exemplar d’un teròpode (dinosaure carnívor que camina a dues potes) de fa uns 125 milions d’anys, anomenat científicament ‘Concavenator corcovatus’, que significa “el caçador geperut de Conca”, i definit com un dels grans depredadors, de fet el més gran, de l’ecosistema de Las Hoyas.

Natàlia Portilla i Eric Delgado, 4t A

L’exemplar estudiat, denominat col•loquialment ‘Pepito’ pels paleontòlegs, consisteix en un esquelet de sis metres articulat. Tenia un gep i podria ser ‘parent llunyà’ de les aus.

Aquest article ha estat publicat en Ciència i Tecnologia, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *