Gimcana infantil

Bona tarda famílies!

El dimarts passat vam celebrar la gimcana infantil a l’escola amb tots els nenes i nenes de l’etapa d’educació Infantil.

Vam fer equips i havíem de superar 8 proves diferents: joc de punteria, pinta cares, taller de bombolles i polseres, la teranyina, el joc de les cadires amb cèrcols…., totes elles dirigides pels nens i nenes de 6è. Tots i totes ens ho vam passar molt bé. Fins i tot ens van donar un diploma que certifica la nostra participació.

Us deixem unes fotografies del matí. Esperem que us agradin.

Petons voladors!

Míriam

Cada cosa al seu lloc!!

En aquesta activitat utilitzarem la PDI… tenim les quatre estacions de l’any que hem anat treballant al llarg de l’educació infantil i diferents elements característics de cada estació, estan desordenats  i els hem d’ordenar.

Per fer-ho ho farem en petit grup per tal que puguin participar tots i cada un dels/les alumnes.

RELACIONA

 

 

Farem una altre activitat amb la PDI, aprendrem un poema sobre l’hivern, un cop l’haguem anat praticant i el tinguem après l’enregistrarem i el penjarem al bloc de l’escola per tal de que les famílies el puguin escoltar i aprendre també!

Com ens agrada fer videoconferències!!

Dins del marc de l’hivern i aprofitant una de les festes que més els agrada a la canalla treballarem el carnestoltes.

Farem el següent:

Quedarem d’acord amb els/les tutors/es d’altres cursos i els nostres infants de P5 vindran disfressats a l’escola un matí,  faran videoconferències amb altres classes on hauran de fer la descripció de la seva disfressa als seus companys/es d’escola, intentant fer ús d’un vocabulari ric i específic.

 

Resultat d'imatges de videoconferencia a l'aula                                                    Resultat d'imatges de disfresses infantils

 

Utilitzarem la videoconferència per fer una altre activitat… farem una entrevista en directe i parlarem amb un expert d’una estació de d’esquí!

Abans haurem fet un treball de lectoescriptura, on ens hem preparat les pregüntes per l’expert. Com per exemple…

Bon dia som la classe de les piscines de l’escola Argentona i voldriem fer-te una sèrie de preguntes sobre on treballes per tal de conèixe-ho i saber-ne més coses. Ens vols ajudar?

  • Com et dius?
  • Com es diu l’estació d’esquí on treballes?
  • Està molt lluny d’on vivim nosaltres?
  • Quants anys fa que hi treballes?
  • Quina feina hi fas?
  • Quins esports es poden practicar?
  • Neva sovint a l’hivern?
  • Si venim un dia, com hem de venir equipats?

Moltes gràcies per haver-nos respost les preguntes, estem encantats/es d’haver parlat amb tú. A reveure!!!

Resultat d'imatges de estacio d'esqui                Resultat d'imatges de monitor estacio d'esqui

 

Experimentem amb taula de llum!!!

Avui utilitzarem la taula de llum que ens han portat els reis i aprofitant que estem treballant l’hivern farem neu artificial!!!

Què necessitem per fer-la?

  • espuma d’afeitar
  • bicarbonat
  • aigua (si cal)
  • safates
  • diferents objectes tipus botons, pals, pinyes, culleres, pots, taps, pius, mini bufandes, objectes del joc del potato però més petit (ulls, braços, boques, cabells, orelles…), animals…

Com ho farem?

Barregem l’espuma i el bicarbonat dins les safates d’experimentació i aigua si cal fins a obtenir una pasta homogenia i manipulable.

Resultat d'imatges de neu artificial a l'aula       Resultat d'imatges de fem neu artificial a l'aula

Ho farem en dues sessions, a la primera faran un ninot de neu i el vestiran amb tot allò que vulguin. Ho faran sobre la taula de llum i amb les llums de la classe apagades, només deixarem encesos els fluorescents de neó.

Resultat d'imatges de neu artificial i taula de llum   Resultat d'imatges de neu artificial i ninots de neu

La segona sessió se’ls hi deixarà manipular la neu llirement amb altres materials per tal de que creïn ambients d’hivern, amb materials com pinyes, troncs, animals, pedres,…

Ho farem en petit grup de 3 o 4 infants i aniran canviant cada 15 minuts aproximadament.

 

Resultat d'imatges de neu artificial i taula de llum      Resultat d'imatges de neu artificial i taula de llum                   Resultat d'imatges de neu artificial i taula de llum

 

Aprofitarem la taula de llum per treballar les matemàtiques amb elements de l’hivern…farem seriacions!!!

Els hi donarem diferents materials i fils per tal de fer seriacions de diferents números i elements…

 

Resultat d'imatges de taula de llum i mates

 

Una altre activitat que farem serà la de confegir paraules relacionades amb l’estació de l’hivern, utilitzarem culleretes i patrons amb la paraula escrita…els infants hauran de buscar les lletres que corresponen i crear les paraules. Una manera divertida, original i estimulant per treballar la lectoescriptura!

Aquí encontrarás recursos para utilizar la mesa de luz como un rincón dentro del aula. #infografias #infographic

Fem trencaclosques!!!

Em voleu ajudar a posar en ordre aquest trencaclosques sobre l’hivern?

Es tracta d’un paisatge que s’ha ben barrejat i amb la vostre ajuda segur que torna a lloc…moltes gràcies!!

 

I aquest també se’ns ha desordenat…a veure si ens ajudes a posar-lo bé!! moltes gràcies

Els colors de l’hivern!

Resultado de imagen de hivern

JUSTIFICACIÓ:

Ha arribat una nova estació: l’hivern i amb ell han arribat nous colors, nous paisatges, noves cançons i nous poemes, noves festes, el fred, el vent, la pluja, la neu… aprofitarem tots aquests elements per fer un treball amb els nostres infants de p5.

Aquests treballs que farem permeten investigar a l’alumnat sobre les característiques de la natura a l’estació de l’hivern, tenint en compte les seves vivències, sentiments i experiències, per tal que s’hi sentin involucrats i protagonistes del seu aprenentatge. El pas de les estacions i les seves característiques no passen inadvertides per als nens i nenes i desperten la seva curiositat, per això són objecte d’estudi a l’educació infantil.

QUÈ TREBALLAREM (CONTINGUTS):

  •  Observació i identificació dels elements de l’hivern: colors, paisatges, climatologia, roba, activitats…
  • Identificació de la festa de carnestoltes..
  • Comprensió i memorització de dites, poemes, cançons i contes.
  • Participació i escolta en les diferents converses.

Resultat d'imatges de carnestoltes                             Resultat d'imatges de roba d'hivern                                    Resultat d'imatges de cançons d'hivern

Mirada d’infants…

 

 

Imatge relacionada

Segons el pedagog italià Francesco Tonucci…  Els infants saben molt més coses del que pensem. No pensen menys ni pitjor, sinó d’una altra manera: en un “altre idioma” i des d’un altre món. Traspassar el mur és impossible, però amb esforç es pot endevinar, una mica, com raonen i per què. Ell nega en rodó, que l’intel·lecte infantil sigui una mera miniatura de l’adult: “La forma de pensar dels infants és diferent i misteriosa. Diferent perquè diferents són els seus interessos, les seves opinions, les seves preocupacions pel que fa al món dels adults. Misteriosa perquè és difícil d’entendre. Els infants sovint diuen una cosa per comunicar-ne una altra, o no diuen exactament el que pensen, ja que podria comportar-los problemes amb nosaltres, els adults”. 

Els infants pensen d’una altra manera, i aquesta és la seva riquesa i el seu problema. Pensant d’una altra manera tenen molts problemes per connectar amb nosaltres, que moltes vegades no els entenem, i acaben desconfiant del seu pensament, perquè noten que en el món adult no se’ls entén.

A els pares i als adults en general ens és difícil accedir a la realitat dels infants, que sovint està plena d’errors i que ens agrada massa corregir…no ens adonem que l’error forma part de l’aprenentatge i que equivocar-se els hi serà bó per anar creixent. Una de les maneres per accedir al món dels infants és tenir en compte els errors que fan, perquè quan diuen alguna cosa correctament significa que ja l’han après.

És important també que no sobrevalorem als infants ni els subestimem. Abans de la infància se’n sabia ben poc i l’etapa infantil estava poc valorada i els pares estaven poc per nosaltres. Actualment hem passat a l’altre extrem, els infants reben uns “imputs” exagerats, s’ha d’aprofitar el temps i no perdre’l i els omplim d’activitats extres per treure el màxim potencial d’ells/es.  Això és un punt important a reflexionar, aquesta sobre estimulació que fem massa sovint els adults…

I per acabar dir que hem de deixar que siguin ell i elles mateixes qui vagin forjant el seu aprenentatge, sense forçar, sense passar per davant dels infants…acceptant l’error com a part de l’aprenentatge i acceptant que estan construïnt els seus propis pensaments, amb una actitud de confiança, de respecte i d’escolta. Nosaltres som els seus guies i ells i elles els seus propis mestres.

Deixem que volin feliços…Resultat d'imatges de corazon dibujo