Ja arriba la tardor!

He escollit desenvolupar la temàtica de “la tardor” perquè és una estació de l’any en que se celebra una festa popular de Catalunya com és “la castanyada” ja que és una de les primeres temàtiques que es treballen i considero que dintre d’aquesta unitat temàtica es poden treballar aspectes de totes les àrees, aspectes sempre interrelacionats entre ells. Aquesta unitat didàctiva va destinada als nens i nenes de P5 i s’ha portat a terme en el primer trimestre del curs coincidint amb l’estació de l’any de la tardor (finals d’octubre i novembre). És en aquest periode de temps en què es pot fer l’observació directa dels fenòmens característics d’aquesta estació: la caiguda de la fulla, comença el fred, ja anem més abrigats, menjem castanyes i panellets, celebrem la castanyada…

Amb aquesta unitat didàctica es pretèn que l’infant aprengui i reconegui aquesta estació i tot allò que la defineix: la transformació del paisatge, els diferents colors, els fruits, festes tradicionals, costums… l’infant forma part d’un entorn canviant, l’escola l’ha d’ajudar a conèixer els fenòmens pròpis de cada estació i tot allò que n’és característic d’una estació de l’any.

Amb aquesta UD pretenc treballar els següents continguts:

DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES:
– Expressió de les pròpies emocions per mitjà dels diferents llenguatges: corporal, musical i verbal.

-Progressar en els hàbits d’higiene i d’autonomia.

DESCOBERTA DE L’ENTORN:

– Observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn.
– Identificació de la festa de la castanyada.
– Identificació dels canvis que es produeixen a l’entorn amb el canvi estacional.

– Percepció de sensacions visuals, tàctils i gustatives dels fruits de la tardor.
– Tast dels diferents ingredients per fer panellets: ametlla molta, sucre, llimona, patata o moniato, pinyons, coco…
– Treball d’hàbits de neteja dels estris i espais que s’han utilitzat per a fer els panellets.
– Construcció de la noció de quantitat i inici de la seva representació.
– Reconeixement de seqüències i ordenació temporal.

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES:

– Participació i escolta activa en situacions habituals de comunicació, com ara converses.
– Curiositat, interès i gaudi davant les creacions musicals, visuals, plàstiques i literàries.
– Experimentació amb tècniques plàstiques: pintura, collage, estampació i treball del color.
– Treball de les tipologies textuals:  la recepta dels panellets.
– Experimentació amb pintura.
– Els colors de la tardor.
– Utilització d’ instruments tecnològics TIC.
– Ús de vocabulari  de la tardor.
– Memorització de les dites, cançons i poema.
– Participació activa en converses i diàlegs.
– Realització d’un trencaclosques amb el jigsawplanet.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *