Com preparem l’arribada de la tardor i la castanyada?

METODOLOGIA I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

En la present unitat, el treball de la descoberta de l’entorn és la base, treballem les diferents àrees de manera globalitzada, sota un mateix eix vertebrador: la tardor.
Es basarà en una metodologia constructivista, amb motivació, aprenentatges significatius i funcionals, tenint en compte les característiques evolutives dels infants.
És un grup heterogeni, per tant es respectaran els diferents ritmes d’ aprenentatge. Partirem dels coneixements previs i d’aquesta manera anirem ampliant els seus coneixements per tal que els aprenentatges siguin funcionals.
Hi haurà activitats variades, en les quals es treballarà de manera individual, col•lectiva, per parelles i en gran grup.

ORGANITZACIÓ:
Durant la unitat, els infants han utilitzat diferents espais per a dur a terme les diferents activitats. A l’aula pròpia,  pati i menjador.

RECURSOS MATERIALS:

Els materials que s’han fet servir estan especificats a cada activitat.

Activitats

A continuació exposaré algunes de les activitats que hem portat a terme per treballar la tardor a l’escola amb els nens i nenes de P5.

ACTIVITAT 1: ESCOLTEM LA CANÇO I APRENEM VOCABULARI.

Aquesta activitat té com a objectiu aprendre vocabulari de la tardor a partir d’un video, veient imatges i relacionant-lo amb les paraules.

ACTIVITAT 2: MIREM LA TARDOR

Miro la tardor: anar al pati de l’escola, observar els arbres i farem fotografies amb la càmera fotogràfica. Al cap d’uns dies observarem els canvis que s’han produït i tornarem a fer fotografies. Observarem quins canvis s’han produit. Aquestes fotografies les penjarem al blog i les mirarem amb la pissarra digital interactiva.

Algunes de les fotografies que han realitzat els infants han estat les següents:

ACTIVITAT 3: AGAFEM FULLES AL PATi

Hem anat al pati i hem agafat unes fulles de terra de diferents formes i colors. A partir d’aquestes fulles hem creat uns personatges molt divertits i els hem penjat a un raconet de l’aula.

ACTIVITAT 4. QUÈ FEM AMB LES FULLES QUE ENS HAN SOBRAT?

Amb les fulles que han sobrat en la realització de les nostres obres d’art, les mirarem des d’una altra perspectiva, les mirarem a través de la taula de llum. En petits grups hauran de fer servir una taula de llum i veure què passa, quines diferències hi ha entre veure les fulles al pati o veure-les amb la taula de llum. Desprès cada grup explicarà a la resta el que ha reflexionat. Vosaltres les veieu iguals o diferents?

ACTIVITAT 5. ESCOLTEM EL CONTE DE LA CASTANYERA

Audició del conte de la Castanyera. Primer ja l’haurà explicat la mestra. També el tindran al racó de la biblioteca.

ACTIVITAT 6. ENS APRENEM LA CANÇÓ DE LA CASTANYERA

Després de conèixer el conte de la castanyera, serà important que treballem a l’aula la cançó de la castanyera per quan el dia de la Castanyada ens vingui a visitar la castanyera en persona.

ACTIVITAT 7. ENS APRENEM POEMES

Aquesta activitat consisteix en memoritzar un poema sobre la tardor i després recitar-lo als infants de p3 i p4. A més a més,  l’enregistrarem amb l’audioboo i el penjarem al blog de l’escola.

El poema que vam escollir aprendre va ser el següent:

ACTIVITAT 8. FEM SERVIR L’APP OTOÑO AMB L’IPAD

Aquesta App sobre la tardor és d’Educa i Juga. A través de diferents minijocs, els infants s’inicien a la lectoescriptura, a les matemàtiques, i s’embarcaran en l’aprenentatge del medi i de l’entorn a través de propostes sobre la tardor.

Aquesta App agrada molt als nens i nenes perquè té com a protagonistes a dos petits follets, en Tico i la Lúa, i els conviden a entrar al seu arbre-casa per ensenyar-los a comptar mitjançant continguts lògics matemàtics , a identificar formes i colors… A més a més, també conté activitats d’expressió plàstica i d’autonomia personal, on els infants han de vestir aquests elsfollets, i jugar a Endevina, endevinalla.

ACTIVITAT 9. VISITEM ALS NENS I NENES DE P4

Els nens i nenes de la classe han decidit que volien ensenyar el que estaven aprenent sobre la tardor als infants de P4. En assemblea han pensat que una bona manera seria el poder compartir aquests coneixements fent servir les tauletes digitals i un dels jocs interactius que més els està agradant. Amb aquesta activitat, es farà un treball col·laboratiu amb infants de P4 mitjançant l’ús d’eines digitals. A continuació podeu anar al link del joc escollit pels infants de P5: