Activitats durant: Aquestes activitats es portaran a terme a l’aula en gran grup.
Sessió 1:
Posarem una foto de Camille Saint Saens i expliquem de manera resumida i entenedora la vida de l’artista. S’utilitzarà el suport slide boom: http://www.slideboom.com/presentations/512702/CHARLES-CAMILLE-SAINT-SA%C3%8BNS
Sessió 2:
Primes escoltarem l’audició que nosaltres treballarem sense saber de que va, i en acabar preguntarem als infants que pensen i de que creuen que va, totes les respostes son correctes ja que és la seva opinió. Després visualitzarem al projector el vídeo de l’audició amb les imatges del que representa: https://www.youtube.com/watch?v=qbeytWC6mt8
Sessió 3:
Amb la pissarra digital escrivim el nom de l’artista treballat, escrivim i dibuixem lleons.
Sessió 4:
Tornem a escoltar i visualitzar el vídeo del carnaval dels animals, i després farem aquestes preguntes als alumnes a veure si les saben, i mica en mica anar aprenent més coses de l’audició: Quin instrument toca la introducció?, Quins intruments toquen quan apareix el lleó per la banda dreta de la pantalla?, Les notes que escoltes mentre es passeja el lleó, quin instrument les interpreta?, Les notes que escoltes quan apareix i desapareix el lleó, són agudes o greus?
Després d’aprendre que el piano és l’instrument principal de l’audició, toquem un piano amb una aplicació online a la pissarra digital: http://www.paisdelosjuegos.es/juego/piano/virtual+piano+2.0.html
Sessió 5, 6 i 7:
Busquem imatges de lleons al cercador de l’ordinador d’aula, ens fixem amb les seves característiques i amb aquests models elaborarem la disfressa amb boses d’escombreries. Aquesta activitat es farà en més d’una sessió.
Sessió 8:
Cada classe ha treballat una audició diferent de Camille Saint Saens, en aquesta sessió anirem a la classe dels companys i els explicarem quina audició hem fet nosaltres ii que passa en aquesta. En el nostre cas explicarem que és l’audició dels lleons i que comença amb un lleó i a poc a poc es va afegint la seva manada i representa la vida dels lleons, caminen i rugeixen. Després posarem el video de la gravació que van fer anteriorment. En altres sessions els companys de les altres classe ens vendràn a explicar i ensenyar la seva audició.
Sessió 9:
Celebrem la festa de Carnaval tot el cicle junts i tornem a representar la nostra audició amb la disfressa, això també es gravará en vídeo.
Activitats d’informàtica: es faran activitats tant relacionades amb els carnaval com relacionades amb el projecte d’aula. Aquestes es portaran a terme en mig grup a l’aula d’informàtica i seràn les següents:
http://www.edu365.cat/infantil/jocs/flipbook.swf joc de canviar de dsifressa
http://www.edu365.cat/infantil/jocs/carnaval/carnaval.htm
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/lleons/jclic/lleons.jclic.zip&lang=ca&title=El+lle%F3+i+la+lleona Jclic El lleó i la lleona