En aquesta última unitat hem estat treballant els perímetres i les àrees dels diferents polígons i la circumferència. Així, com les característiques més importants que els defineixen (relació entre angles i costats).
Quina feina heu de duu a terme?
En aquest mateix bloc, farem una exposició de tots aquests polígons estudiats. Per això haureu de crear pòsters per parelles. Cada parella escollirà un d’aquests polígons:
- Triangle segons els seus costats:
- -Equilàter. (1ªparella)
- -Rectangle. (2ªparella)
- -Obtusangle. (3ªparella)
- Triangle segons els seus angles:
- -Acutangle. (4ªparella)
- -Rectangle.(5ªparella)
- -Obtusangle.(6ªparella)
- Quadrilàter:
- – Paralelograms :
- -Quadrat.(7ªparella)
- -Rectangle.(8ªparella)
- -Rombe.(9ªparella)
- -Romboide.(10ªparella)
- -Trapezis :
- -Rectangle.(11ªparella)
- -Isòsceles.(12ªparella)
- -Escalè.(13ªparella)
- -Trapezoides.(14ª parella)
Es crearà un pòster amb una certa informació.
Abans de res, i per evitar baralles a l’hora d’agafar aquests polígons, escriure’m les 14 opcions en petits papers, els doblarem per que no es vegi el que posa i els ficarem en una urna. La sort decidirà quin polígon agafa cada parella.
Una vegada sabeu el vostre polígon, cada parella ha d’indicar els seus noms i el nom del polígon que treballarà.
Després ja podeu començar a fer el pòster.
En els vostres pòsters heu de posar la següent informació:
Nom del polígon
Conjunt de característiques que els defineix
Quina fórmula permet determinar la seva àrea
Quina formula permet determinar el seu perímetre
Vídeos de youtube o imatges creative commons del polígon. Cal que indiqueu la font de la imatge.
Els vostres noms, classe, matèria i curs.
Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu o deixar-lo com a comentari en aquest post.
Avaluació
Aquest treball valdrà 2,4 punts de la nota d’aquest tema i l’avaluarem conjuntament seguint aquesta rúbrica:
Aspecte | Pobre (0,2) | Regular(0,4) | Bé (0,6) | Molt Bé (0,8) |
Aspecte i multimèdia | Aspecte pobre.Només hi ha una imatge. | Aspecte correcte.Hi ha dos elements que poden ser imatge,so o video. | Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. | Aspecte molt atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges. |
Informació | S’inclou el nom del polígon, el conjunt de característiques que els defineix i una informació més. | Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. | Hi ha tota la informació que es requeria | Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra. |
Correcció | Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. | Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. | No hi ha cap error conceptual. hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. | No hi ha cap error. El pòster és impecable. |
Per la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital en les següents dimensions:
Instruments i aplicacions:
2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.
Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball
4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.
5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.
Comunicació interpersonal i col•laboració
7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.
Publicat dins de 1r ESO