Sigues d’on siguis, aquest Sant Jordi tenim oberta la bústia aràcnida per rebre cartes amb referents clàssics. A què esperes per participar-hi? Ja han començat a arribar les primeres i són de diferents centres i de diferents nivells!
Una vegada feta la teva missiva, el segell consisteix en demanar permís aquí mateix en comentari o al Facebook i ja la podràs editar a Una carta per a…!
Tal com va passar el curs passat, cada centre pot seleccionar les millors creacions del seu alumnat i així fer un lloc per a les clàssiques en el certamen literari del dia de Sant Jordi. A l’institut Premià de Mar, així ho vàrem fer amb Monstres, somni de la raó, una activitat col·laborativa proposada per Teresa Devesa de l’institut Albéniz a Aracne fila i fila. Enguany la idea ve de Roda de Ter, de l’institut Miquel Martí i Pol, concretament de la Rocío Poyato que va començar amb epístoles a partir de les Heroïdes d’Ovidi i per això aquest Sant Jordi compartim cartes! Qui diu que estan passades de moda? L’estil espistolar el podem trobar al Facebook, al Twitter, al WhatsApp…! Hi tornaran a participar pares i mares…? Rebrem fotografies, il·lustracions…?
N.B.: No esperis que arribi la inspiració; posa’t a escriure i de ben segur aviat arribarà!
Quin projecte tan fantàstic! A l’institut Albéniz ens sap molt de greu no poder participar-hi enguany. Abans de la proposta, ja ens havíem embarcat en tot un projecte per Sant Jordi i no donem a l’abast.
Rocío, felicitats per la proposta i per la primera “Heroida” ja publicada. L’any passat vam començar la idea d’un Sant Jordi col·laboratiu i el curs vinent mirarem que no se’ns acumuli la feina, per tal de poder-nos-hi afegir.
Això no vol dir, però, que no seguim les vostres creacions. Estarem pendents i, si bé no com a creadors, hi participarem com a lectors!
Ho entenc perfectament, Teresa, a més la Magna Celebratio ja és aquí i ja feu miracles! tanmateix potser algun/a aràcnida lletraferit/da també hi participa activament des de Badalona!
Margarida ja tinc escrita la carta, ¿em dones permís?
Salve!
Jo vaig fer una carta sobre Medea i Jàson i una altre a llatí sobre Apol·lo i Dafne. En la de Medea i Jàson, una Medea actual avisa a Jàson de que ha matat als seus fills i a la seva novia. I a la d’Apol·lo i Dafne, un Apol·lo actual, s’ha enamorat de Dafne i la persegueix sempre que va a la Universitat.
Permís concedit, Mireia! Ja tinc ganes de llegir-la! Si tens problemes, m’ho dius. L’has d’editar al curs corresponent!
Salve!
Lida necessito un permís per a entrar al concurs.
Vale!
Salve Margarida!
Em dónes permís per escriure la carta?
Gracies!
Vale!
Salve! Margalida, que em dónes permís per presentar una carta?
Salve!! 😀
Lida m’agradaria que em donesis permís siusplau!
Moltes gràcies!
Salve!
Lida necessito el permís per entrar al concurs.
Moltes gràcies.
Vale!
Salve! Margalida, em dónes permís per escriure la carta, sisplau?
Margalida hem dones el permis per a publicar la carta? Sóc de l’INS Premia De Mar de 4t D’ESO, la meva profe es l’Ana.
Salve Lida!
Em pots donar permís per publicar la meva carta, si us plau?
Valete! 😀
Salve Margalida!
Em dones permís per poder posar la carta?
Quina alegria! Així m’agrada!L’enhorabona, Anna, per fomentar la participació!
Us he donat permís a tots i a totes tant si heu escrit aquí com en missatge privat al Facebook. Bona sort! Espero amb candeletes les vostres cartes!
Salve!
Margarida,em pots donar permís per fer la carta?
Gràcias.
Permís concedit, Nicol!
Salve!
Jo ja tinc la meva carta llesta,¿em dones permis per pujar la carta?
vale!
Salve
Vinc a demanar permisos… Jejeje
Valete
salve!!
em dones permis per la carta??
Vale
Així m’agrada que els alumnes de Cultura Clàssica de l’Anna també hi vulgueu participar! Permís concedit!
Salvee!
Vinc a demanar permís, no puc entrar encara…
Àlex Aguilera. Cultura Clàssica
Ara, ja està, Àlex! Gràcies per insistir!
Salve!
Vinc tard per demanar permís pero m’agradaria participar-hi.
Carlos Padial Pineda
Salvee!!
Encara no puc entrar, em dones permís
David Marco. Cultura Clàssica
Permís concedit!
Pingback: [BLOCKED BY STBV] Aracne fila i fila » Blog Archive » L’Ins. Maria Aurèlia Capmany participa en “Un Sant Jordi epistolar”
Pingback: [BLOCKED BY STBV] El Fil de les Clàssiques » Blog Archive » El nostre Sant Jordi
Hola!
Em sembla genial la idea idea de una carta per a… Ami m’agrada molt imaginar, crear i escriure. Aquest any a l’Institut Albéniz hem fet la història d’un objecte. Jo vaig ser la guanyadora, i faig lligar tres objectes diferents en una mateixa història, relatant-la en un diari. He llegit algunes de les cartes a.. I cercant he trobat una que m’ha semblat molt original i interessant:
WhatsApp de Diana a Cal·listo. Com diu el propi títol, es un WhatsApp, un missatge que ens aporta el contrast entre el món clàssic i el món actual.
No he pogut mirar cap institut més a part del de Premià de Mar, però intentaré poder llegir altres cartes a… I més textos d’altres instituts.
Paula, enhorabona pel premi de Sant Jordi i per la teva opinió present i futura!
A mi la forma innovadora també em va agradar molt, tot i la cruesa de la història! A més cal tenir en compte que és d’un alumne de l’ESO!
Salvete!
Un treball molt bó, felicitats!
M’han agradat tots molt i no sabria per quin decantarme. Però per exemple la carta titulada el dia que em vas raptar que se l’ha escriu Europa a Júpiter m’agrada molt l’estructura i la rima. En aquesta carta explica tot el que ha patit i es veu reflectit el dolor per totes les experiències viscudes.
Valete!
Hola! 😀
Jo m’he llegit “Ulises,i tu,què em recomanes?” i l’he vist molt interessant. Ja que Ulises, o Odisseu, va viatjar per tot el mediterrani i més en la seva Odissea. Qui seria menys per preguntar on vols anar? És clar que en el món clàssic ningu, que jo sàpiga, pot coneixer més món que Odisseu.
Valete!