FEM FOTOS?

Avui dia tenim al nostre abast infinitat d’eines digitals (telèfons, càmeres,TV, ordinadors, PDI, …) i encara més aplicacions per poder dur a terme la nostra tasca docent. Sí que és cert que aquest món avança molt ràpid, potser massa per molts de nosaltres, però per als nens i nenes, no. Ells han nascut amb totes aquestes eines i per ells és tot molt més fàcil que per nosaltres.

Els adults hem de perdre la por i deixar que els alumnes ens ensenyin què els interessa. Deixem-los una càmera i veurem què fotografien i a partit d’aquí podem començar el procès d’aprenentatge, a partir del que ells veuen, del que els atreu, del que els crida l’atenció i, de ben segur, que els resultat serà sorprenent i molt satisfactori per a tots.

Massa vegades és l’adult qui dirigeix l’aprenentatge i els/les mestres ens pensem que allò que fem agradarà als nostres alumnes, però molts cops, massa, fem entrar els aprenentatges amb calçador.

Intentem donar llibertat als alumnes, donem-los una càmera, fem exposició de fotografies fetes per ells i parlem, parlem molt amb ells i a partir d’aquí iniciem els aprenentatges. Estic segura que ens quedarem sorpresos i, tant ells com nosaltres, gaudirem de l’aprenentatge.