Els cotxes ecològics tenen més quota a Espanya que a la UE

Les administracions europea, espanyola i catalana estan decidides a reduir les emissions de diòxid de carboni (CO2), i un dels sectors econòmics més directament afectat és el dels automòbils.L’any 2006 es van vendre a l’Estat més d’1,6 milions de cotxes nous, inclosos els tot terrenys. D’aquests, vora 125.600, un 7,7% del total, compleixen amb el que Brussel·les marca per al 2012.

La Generalitat reduirà el límit de velocitat a l’àrea metropolitana a 80 quilòmetres per hora, el govern central prepara el nou impost de matriculació ecològic i la Comissió Europea ha marcat en els 120 grams de CO2 per quilòmetre el límit d’emissions dels cotxes per a l’any 2012.

L’any 2006 es van vendre a l’Estat més d’1,6 milions de cotxes nous, inclosos els tot terrenys. D’aquests, vora 125.600, un 7,7% del total, compleixen amb el que Brussel·les marca per al 2012.

Aquesta quota de mercat, encara petita, supera la mitjana de la Unió Europea, on es van matricular l’any passat un milió de cotxes amb emissions de fins a 120 grams de CO2 per quilòmetre, un 7% del total de cotxes nous venuts, més de 14 milions.

 

Opinió personal:

 S’han de prendre mesures de cara a tota aquesta massiva contaminació que ens està afectant amb una inversió tèrmica, i crec que una actuació favorable o previsora pot ser l’aportació de cada ciutadà amb el respectiu vehicle ecològic.

Ferran Ortí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *