Catalunya

TV-3 i Catalunya Ràdio es van consolidar el 2010 com a líders d’audiència a Catalunya

L’estudi de la Fundacc assenyala que creix el consum de canals temàtics i cau el de les plataformes de pagament

TV-3, en televisió, i Catalunya Ràdio, en el mitjà radiofònic, van tornar a ser el 2010 els líders d’audiència a Catalunya, segons l’informe del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura que ha fet  públic la Fundació de les Audiències de la Comunicació (Fundacc). Segons aquest estudi, la televisió autonòmica catalana es va consolidar com la més vista, malgrat l’espectacular multiplicació de canals que es va viure l’any passat amb la implantació de la tele digital terrestre (TDT). Pel que fa a l’emissora de la Generalitat, ha aconseguit incrementar el nombre d’oients (un 6,6%), encara que també destaca l’important creixement que ha tingut la seva principal rival en les ones, la privada RAC-1 (que ha crescut un 16,4%).

L’informe de la Fundacc assenyala així mateix el creixement de l’audiència que han experimentat el 2010 els canals temàtics (65%), i també les televisions d’àmbit local (9%). Per contra, l’any passat va ser especialment nefast per a les plataformes digitals de pagament. La crisi econòmica, unit a la multiplicació de l’oferta de canals en TDT gratuïts, han provocat que el consum de la televisió d’aquesta opció hagi caigut un 23%. Això sí, la tele de pagament manté una bona entrada a Catalunya: actualment, el 27% dels espectadors catalans veu tele de pagament.

Comentari personal:

Trobo molt bé que que tant TV3 com Catalunya Ràdio siguin els líders en l’audiència de Catalunya i ,més en aquests temps, on les televisions privades aposten per millorar la seva oferta .

Juan Manuel Naharro

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *