Més de 380 ferits en els xocs entre seguidors i policies El Cairo
Més de 380 persones van resultar ferides aquest dijous al centre del Caire en els enfrontaments registrats entre seguidors de l’equip Al Ahly i membres de les forces de seguretat, segons ha informat a Efe una font del Ministeri de Sanitat.
La majoria presentava símptomes d’asfíxia, contusions, fractures i ferides de diversa consideració, segons Shih, que ha assenyalat que de moment no hi ha casos greus però que s’espera que la xifra de ferits augmenti amb el pas de les hores.
Els enfrontaments han estat motivats per les acusacions de que les forces de seguretat van consentir la massacre de l’estadi de Port Said (nord-est), en què van morir ahir a la nit 74 persones pels xocs entre “ultres” d’Al Ahly i Al Masry, l’equip local .El Ministeri de l’Interior va demanar en un comunicat als ciutadans que no segueixin els “crides maliciosos” que “pretenen propagar el caos i la inestabilitat”. La nota indica que els manifestants van saltar els murs de ciment per intentar arribar al ministeri, que està protegit per les forces de seguretat.
Comentari personal:
No pot ser que el fanatisme pel futbol arribi tan lluny com per que passi això. No poden morir 74 persones després d’acabar un partit per una baralla entre ultres dels dos equips no pot ser això. No solament ha passat a Egipte ara si no que ja ha passat un munt de vegades a altres llocs. Los dels disturbis no se que van fer perquè jo no estava allà però es tenen que posar a la seva pell quan veuen això als camps de futbol, es com dir que el disturbis van permetre la massacre de Heysel en el partit de la Juventus y el Liverpool. Quan has fet alguna cosa malament no li pots donar la culpa a un altre, la culpa es de qui va començar, no de qui va intentar fer-los parar arriscant la seva vida.
Estefania Cano