Tres dones reben el Nobel de la pau per la seva defensa dels drets humans
La presidenta de Libèria, Ellen Johnson Sirleaf, la també liberiana Leymah Roberta Gbowee i la iemenita Tawakul Karman reben aquest dissabte a Oslo de mans del rei Harald de Noruega el premi Nobel de la pau 2011. Totes tres van ser distingides “per la seva lluita no violenta per la seguretat de les dones i els seus drets a una participació plena en el treball de construcció de la pau” als seus països, segons la decisió del Comitè Nobel noruec.
Johnson Sirleaf ha volgut dedicar el guardó a totes les dones del món, “en especial {a las que} han vist quins desastres produeix la violència despietada”.
Comentari personal:
Em sembla molt bé que li hagin donat el premi Nobel de la Pau a aquestes dones, perquè ha de ser dificil haver de defensar els drets humans en el món que vivim.
Estefania Cano