El pop d’arbre no existeix
Al març de 1998, a Lyle Sabata, se li va ocórrer crear una pàgina web molt completa sobre el “Octopus Paxarbolis “o” Pop d’arbre del nord-oest del Pacífic “. L’animal, evidentment, no existeix. Tampoc prediu resultats esportius. Però a Donald Leu , professor d’Educació a la Universitat de Connecticut (Estats Units) i autor de diversos treballs sobre alfabetització digital, li ha servit per demostrar que els joves es creuen gairebé tot el que llegeixen a la xarxa.
“Assumim que només pel fet de tenir facilitat per navegar o connectar-se a Facebook, els nois són bons avaluant la informació que hi ha a internet. Però no és així “, declarava Leu fa uns dies a la publicació Live Science.
Per arribar a tan fiable conclusió, el docent va seleccionar 53 alumnes brillants de setè grau (Primer d’ESO) de districtes de baix nivell econòmic de Carolina del Sud i Connecticut i els va demanar que avaluessin la fiabilitat de la pàgina.
Comentari personal:
Els joves que avui en dia llegeixen coses a la xarxa no és gairé bo. A internet també es diuen força mentides.
Laura García