El port de València és el 5è d’Europa i líder en el Mediterrani
El port de València ocupa el 28è lloc en la llista del 100 primers ports del món. Els quatre principals recintes portuaris espanyols en moviment de contenidors, València, Bahía de Algeciras, Barcelona i Las Palmas surten a la relació de les prestigioses publicacions del sector que publiquen anualment quins són 100 principals ports del món en moviment de contenidors.
En concret, València apareix a la posició 28ena amb 3,6 milions de TEUs (contenidors de 20 peus), Bahia de Algeciras en la 35ena amb 3 milions, Barcelona en la 60ena amb 1,8 milions i Las Palmas en la 97 ena amb una mica més d’un milió de contenidors. els cent primers ports del món van moure 389,2 milions de TEUs l’any 2009.
En relació als 100 primers ports, encapçalats per Singapur amb 25,8 milions de TEUs, surten bastant els ports asiàtics, el 44% i de manera especial els xinesos(17) ocupen sis de les deu primeres places. El total dels ports asiàtics van moure 241,1 milions de TEUs, que va suposar el 62% del total.
Els ports europeus de la relació són 17, encapçalats per Rotterdam, 10è a la classificació, amb 9,7 milions de TEUs. El conjunt de ports europeus van moure 55,9 milions de contenidors, el que suposa el 14,3% del total.
Els nordamericans destacats entre els cent primers són 15, incloent Canadà, i Los Angeles, amb 6,7 milions, apareix a la 16ena posició. Entre els ports del centre i de sudamèrica (9) el principal és Panamà que va comptabilitzar 4,2 milions de TEUs.
Comentari personal:
Crec que és molt important per la nostra economia tenir ports com el de València amb aquest volum de mercaderies.
Rafael Anguita
