Món

Uns corriments de terres amenacen dos pobles al sud d’Itàlia


Els corriments de terres a causa de les pluges incessants que des de fa diversos dies cauen sobre el sud d’Itàlia amenacen de sepultar dos pobles, que han hagut de ser completament evacuats.

Als habitants de Maierato, un poble de la regió de Calàbria, i de San Fratello, a Sicília, només els queda esperar que la muntanya s’aturi i que les seves vivendes es puguin salvar de la imparable allau de fang i pedres.

Ahir prop d’uns 200 ciutadans de Maierato van haver de ser evacuats quan es va ensorrar part de la muntanya sobre la qual s’erigeix el poble i avui, tota la població, prop de 2.300 persones, han estat obligades a deixar les seves cases davant l’imminent perill.

L’alcalde de Maierato, Sergio Rizzo, ha definit com a “apocalíptic” el que li passa al poble, mentre que els seus paisans busquen recer als palaus d’esport i casernes que han posat a la seva disposició. La Creu Roja italiana també ha organitzat un hospital i una cuina de camp per assistir els evacuats.

Comentari personal:

Jo crec que això ens passa pel canvi climàtic

Roger Macías

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *