Espanya

Espanya pot perde el segon lloc en el rànquing de països més visitats 

 Espanya pot perdre el 2008 la seva segona posició en el rànquing mundial d’arribades de turistes internacionals enfront d’EUA, el mateix país al qual va rellevar d’aquesta posició després dels atemptats terroristes del 11 de setembre de 2001, va assenyalar avui l’Organització Mundial del Turisme (OMT). · 

No obstant això, encara falten dades definitives del tancament de 2008 de diversos països que ocupen, juntament amb Espanya, llocs de cap, com França, Itàlia o EUA, en aquest cas, els resultats no es coneixeran fins el proper mes d’abril . 

 A l’espera d’aquestes dades, l’OMT va anticipar avui, en roda de premsa, que Espanya pot baixar al tercer lloc, ja que va finalitzar el 2008 amb 57,4 milions de turistes, cosa que suposa un 2,6% menys, mentre que als EUA se prevé una evolución positiva en 2008. es preveu una evolució positiva en 2008. 

Espanya ha estat fins ara el segon destí mundial tant per arribades de turistes internacionals com per ingressos turístics, només per darrere de França i EUA, respectivament. 

Encara que l’OMT va descartar importants relleus en el rànquing mundial en 2008, aquest any hi pot haver canvis degut a que Europa, juntament amb les Amèriques, serà la regió més afectada per la crisi en termes de resultats generals del turisme. 

Això és degut a que la major part dels seus mercats emissors estan ja, o estan entrant, en recessió i, de fet, va ser la única zona que va patir un estancament en el conjunt de 2008, després d’una caiguda del 3% en el segon semestre . 

A Àsia i el Pacífic, així com a Àfrica i Orient Mitjà, s’espera obtenir resultats positius, encara que el creixement continuarà sent molt més lent en comparació amb els resultats de la regió en anys precedents, atès que la desacceleració en les economies avançades s’està estenent ja als grans mercats emergents com
la Xina, Índia i Brasil. 

No obstant això, el secretari general adjunt de l’OMT, Taleb Rifai, va indicar que és molt difícil fer previsions sobre la marxa del turisme, ja que “estem davant una crisi molt més greu que les anteriors per les quals ha passat el sector”. 

El turisme mundial encara va tancar el passat any amb 924 milions de turistes internacionals, 16 milions més o un 2% més que el 2007, però aquest any el seu creixement es veurà afectat per la crisi, que va irrompre en el sector més tard que a la resta d’indústries, en fer-ho en la segona meitat de l’exercici. 

Com tot apunta que el turbulent escenari econòmic es mantindrà en 2009, l’OMT preveu un estancament del turisme mundial durant el present exercici o, fins i tot, una lleugera caiguda que podria oscil·lar entre un 1 i un 2 per cent. 

A més, aquestes estimacions poden ampliar en un 1% tant cap amunt com cap avall, va afegir el subsecretari general de l’OMT, Geoffrey Lipman. 

En la seva opinió, “d’aquí a quatre anys” la indústria turística tornarà a estar bé i arribarà als 1.600 milions de turistes internacionals previstos per l’organització per al 2020. 

Pel que fa als ingressos per turisme que habitualment han anat en sintonia amb l’evolució de les arribades, la situació pot canviar, ja que la tendència a estades curtes en el país de destí, que s’ha accentuat en els darrers mesos de 2008,es mantindrà en el present exercici. 

No obstant això, Lipman va destacar que l’actual debilitament del creixement del turisme internacional es produeix després de quatre anys de resultats “sense precedents”, amb un creixement mitjà d’un 7 per cent anual, molt per sobre de la tendència a llarg termini del 4 per cent. 

En 2008, l’evolució positiva es deu a l’increment del 5% del nombre de turistes registrat en el primer semestre de l’any, que va poder compensar el retrocés de l’1% que es va produir en la segona meitat de l’exercici. 

 Les regions que van aconseguir els millors resultats el 2008 van ser l’Orient Mitjà, amb un augment del 11%; Àfrica, amb un 5%, i les Amèriques, amb un 4%, i, malgrat la desacceleració general, diversos destins van tenir una evolució molt positiva, entre ells, Egipte i Turquia, que competeixen amb Espanya en turisme de vacances.

Comentari personal:

Jo crec que quan es superi la crisi econòmica que hi ha a tot el món, Espanya tornarà a ser un país molt turístic. Ara la gent no fa viatges perquè no té diners i si en fa, se’n va a llocs més econòmics.

Dídac Jiménez 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *