L’APARELL RESPIRATORI

L’aparell respiratori intervé a la funció de nutrició.

Està format  per les vies respiratòries, els pulmons i el diafragma.

Les vies respiratòries tenen diferents parts: les fosses nasals, la faringe, la laringe i la tràquea.

  • FOSSES NASALS: Són dues cavitats que trobem al nas.
  • FARINGE: Part de l’aparell digestiu en forma de tub, de parets musculoses i situada a continuació de la boca.
  • LARINGE: Òrgan de l’aparell respiratori en forma de tub i de parets musculoses que està situat entre la faringe i la tràquea: les cordes vocals es troben a la laringe.
  • TRÀQUEA: És un tub d’uns 12 centímetres que està situat davant de l’esofag. Condueix l’aire cap als bronquis.
  • PULMONS: Són dos òrgans esponjosos formats per milions de saques anomenats alvèols, que estan envoltats de vasos sanguinis molt fins.
  • BRONQUÍOLS: Són ramificacions dels bronquis, que acaben en unes petites cavitats anomenades alvèols.
  • BRONQUIS: Són dos conductes respiratoris en que es divideix la tràquea. Serveixen per conduir l’aire per l’interior dels pulmons.
  • DIAFRAGMA: És un múscul que es troba a sota els pulmons. El seu moviment permet la respiració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *