World Book Day

El dijous 4 de març de 2010, Dia Mundial del Llibre, els i les alumnes de primària hem participat en un concurs anomenat “Cultivating Minds” que consisteix en llegir deu minuts en anglès. A l’escola, deu minuts abans de sortir el pati, ens hem organitzat per llegir uns fragments de diferents llibres en anglès.

Els organitzadors del projecte ens han recompensat amb un val de 2 euros per bescanviar a la llibreria Abacus o a la Gralla de Granollers, en algun llibre de la col·lecció “English and Me“.

Us adjuntem unes fotografies de la lectura col·lectiva en anglès!

Lectura anglès, 2010

Com treballem a l’aula?

Aquest segon trimestre als grups de cicle inicial, també hem iniciat el concepte de la desena, i hem introduit un nou càrrec.

El responsable tria un número i diu el nombre d’unitats i el nombre de desenes i les enganxa al mural que hi ha penjat a l’aula. Mentre l’encarregat fa la seva tasca i verbalitza el que va fent, la resta estem escoltant, ja que d’aquesta manera també s’aprèn.

Repassem la desena

Biblioteca Viatgera a Cicle Inicial

Aquest segon trimestre els i les alumnes de primer i segon de primària han començat el préstec de llibres de la Biblioteca Viatgera.

Us volem recordar alguna cosa que també podeu treballar des de casa:

– La lectura ha de motivar al nen/a, en cas que no li agradi el pot canviar;

– Un cop l’han llegit, l’han de poder explicar a la classe. Cada nen/a podrà explicar a la resta de companys/es l’argument del conte que ha llegit. D’aquesta manera, estem fomentant l’expressió oral, la capacitat per fer-se entendre, d’explicar les idees clares i coherents.

– El llibre de lectura pot estar a casa uns quants dies (15 a 20 dies).

– Molt important, cuidem els llibres com es cuiden els amics i amigues!!

Ànims i a llegir molt!!

TREBALLAR PER PROJECTES

Els nens i nenes de Cicle Incial, amb el suport de les mestres, hem treballat per projectes diferents temes com per exemple, el reciclatge, la natura, els éssers vius (vegetals i animals), la salut, l’habitatge (On vivim?), l’hort de l’escola…

Aquest treball ens ha permès investigar, fer hipòtesis, descobrir, explicar-nos fets que hem comprovat experimentant, fer exposicions al porxo de l’escola perquè tothom ho pogués observar i sobretot, aprendre conjuntament.

Ens ha agradat molt explicar als altres nens i nenes el que hem après! Hem compartit una experiència que ens fa créixer!

Bon estiu i fins el proper curs!

presentació projectes 2n
PROJECTE HORT cicle inicial
Projecte: On vivim? maquetes

EL IOGA

Continuem obrint horitzons pe tots els nostres alumnes, i és que l’Educació Física no és només anar al pati a córrer, saltar i cridar, sinó que hi ha tot un treball de valors al darrera, com saber guanyar, perdre, respectar els altres, les normes, el material utilitzat, etc. Tot allò que forma part de la societat actual però d’una manera motivant i lúdica.Però encara n’hi ha més, existeixen altres activitats esportives a part dels mateixos jocs, el futbol i el bàsquet, hi ha altres esports minoritaris, que hem de conèixer. És per això que hem organitzat una petita sessió de Ioga pels alumnes de Cicle Inicial a través d’un DVD.El Ioga forma part de la cultura hindú i del budisme des de fa més de 3.000 anys abans de la nostra era, marcant així també la nostra cultura amb formes d’entendre la vida tals com la no-violència, entre d’altres.

Promou l’evolució física, mental i espiritual del proactivant, relaxa, tranquil·litza, afavoreix la concentració i augmenta la flexibilitat i el vigor del cos. Activa els músculs, realitza un massatge, estira zones concretes, crea benestar, conserva la joventut i prolonga la vida. El Ioga harmonitza a nivell mental i emocional els aspectes de la personalitat i desenvolupa les nostres potencialitats internes. A més, proporciona la unió de  la consciència individual amb la consciència de l’infinit ( Marc Juncosa ). 

 A continuació un petit recull de fotografies de les sessions realitzades amb els alumnes de Primer i Segon de Primària.

IOGA cicle Inicial '09

“Descobrim les botigues del poble”

Hem sortit de l’escola ben aviat, i tot caminant, hem arribat a l’avinguda Prat de la Riba, de Bigues. Volíem conèixer quasi totes les botigues del poble!
Quan hem anat al forn de Can Berto, hem menjat coca molt bona.
A les botigues que hem anat, hi feia molt bona olor.
Ens han donat una mandarina a la fruiteria Rubio.
A la cristalleria ens han atès molt bé; hem parlat molta estona.
A la pastisseria Sant Genís ens han donat caramels.
Ens hem trobat amb el Sr. Pujol i ens ha explicat moltes coses d’abans. És el senyor que ens va donar mel a El Turó. Diu que un dia vindrà a la nostra escola i anirem de passeig a veure la font de l’ infern.
L’activitat de”Fem Poble” ens ha agradat i hem après molt!
Els violins
2n fem poble visitem botigues

EXCURSIÓ AL PARC GÜELL

*Antoni Gaudí i Cornet  va  néixer a Reus l’any 1852.

*Gaudí va estudiar a Barcelona i  era  un  enamorat  de la natura.

*Tenia   molta   imaginació i per   les   seves  obres  feia    servir formes     arrodonides     de  la  natura.

*En les seves cases hi posava ceràmica, vidre, ferro i el famós trencadís fet amb peces de ceràmica trencades.

*L’any 1884 tenia 32 anys i va començar a dissenyar la Sagrada Família, una catedral de Barcelona.

*Gaudí era modernista.  Algunes de les seves obres són: la casa Batlló, la casa Milà o Pedrera i els vitralls a la catedral de Palma de Mallorca.    

*L’any 1884  Gaudí va conèixer el senyor Güell i  li  va encarregar un palau i uns jardins.

*El Park Güell és un parc públic des del 1923, té grans zones de passeig, una gran sala de columnes i  bancs ondulats decorats amb trencadís.

*A l’entrada del Park Güell hi ha una escalinata doble  separada per una font en forma de drac fet de trencadís.

*Al parc hi ha una immensa plaça envoltada d’un banc ondulat com una serp de 150 metres de llarg.

*Gaudí va  morir  d’accident, atropellat per un tramvia l’ any 1926, tenia 74 anys.

A continuació us adjuntem tres àlbums amb diferents imatges de la sortida, esperem que us agradin!

Els alumnes i les alumnes de 1r EP.

Els Tambors i Els Pianos.

SORTIDA PARC GÜELL
Parc Güell 1
Els violins!

El treball del dia a dia

A la classe dels Tambors, aquest 3r. trimestre,  hem iniciat la suma portant.
També hem introduït la Bústia dels Investigadors. És una caixa on els nens i nenes poden escriure preguntes de les coses que volen saber, perquè la mestra els hi pugui explicar o bé buscar la informació per internet, preguntar als pares i mares…  Aquesta proposta va engrescar el grup classe des d’un primer moment!
Ben aviat us afegirem unes fotografies perquè us pogueu fer una idea. Gràcies

RELLOTGE DE SOL

Dimarts 13 de maig la classe dels Tambors vam anar a Can Traver a veure i dibuixar el rellotge de sol. La mestressa de la casa va posar en funcionament el rellotge d’aigua i ens va explicar com anava. Els dos rellotges marquen l’hora amb números romans.

Aquesta visita l’hem enllaçada amb el Projecte del Cel! Hem après que els homes i les dones primer s’orientaven mirant el cel, l’estrella polar; els mariners s’orientaven també amb la brúixola; els pagesos i agricultors ho feien amb el sol. D’aquesta manera hem anat evolucionant fins arribar amb el rellotge actual.

La classe dels Tambors