Què fem?

Creiem en una metodologia molt vivencial i manipulativa, el nostre repte és oferir experiències enriquidores als infants. Això s’aconsegueix escoltant-los i convergint els interessos que tenen en intencions educatives, on l’adult dissenya propostes que tinguin en compte tots els àmbits.

L’organització de l’espai i la selecció dels materials esdevenen un estímul a partir del qual els infants poden crear el seu propi joc amb el qual aniran construint el seu aprenentatge. Procurem que cada factor, cada detall, cada espai resulti educatiu, que convidi a la realització d’accions i experiències.

Les aules, menys la de nadons, són per grups heterogenis: 6 infants d’1 any i 9-10 infants de 2 anys aquest agrupament permet afavorir la interacció, cooperació i col·laboració de les relacions  i fomentar valors com el respecte, l’empatia…

La línia metodològica que seguim dels ambients d’aprenentatge, promou que els infants puguin gaudir de totes les estances i de tot el material, multiplicant així les experiències i possibilitats de joc, per tant, l’aprenentatge. Considerem tots els espais de l’escola com a educatius, convertint l’escola en un entorn viu.

Els ambients representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc. Ell pren decisions i cerca estratègies per trobar solucions davant els reptes i situacions que s’anirà trobant i l’adult pren d’acompanyar: escoltar, observar i documentar propiciant noves propostes.

Fomentem el valor de les petites coses viscudes dia a dia, moments quotidians i rutines tot afavorint i respectant tant l’autonomia com els ritmes de cada infant.

Per això, famílies i equip promoguem una escola transparent i participativa, tot compartint criteris i valors educatius per atendre les necessitats dels infants, i crear entre tots la nostra escola: TOTS SOM ESCOLA.