La generació “google”

img_0265-copia.JPG

La majoria d’estudiants de les nostres escoles i instituts són més joves que Internet, i se senten més còmodes escrivint en un teclat que en una llibreta d’espiral. Són més feliços llegint a la pantalla que en paper. Estan connectats permanentment amb els amics, a qualsevol hora i a qualsevol lloc.

La “Generació Google” són els nascuts després de 1993. Exploren el món amb tota la colla de gent jove que no té records abans de la web. Així es defineix en un estudi realitzat per la Biblioteca britànica: Information behaviour of the researcher of the future (11 de gener de 2008). Però hi ha també molts mites, i que aquest estudi valora fins a quin punt aquests s’acosten o no a la realitat.

Són més competents amb la tecnologia? Generalment sí, però també és cert que la majoria tendeixen a utilitzar aplicacions molt simples i menys utilitats de les que es podria pensar.

Són consumidors actius? Prefereixen els sistemes interactius en comptes de consumir la informació passivament. Els mitjans de comunicació passius, com ara la televisió i la premsa escrita, estan en declivi.

Prefereixen la informació visual respecte al text escrit? Aquesta percepció és certa, tot i que el text escrit és encara important.

Volen obtenir la informació d’una manera ràpida i immediata? Segons l’estudi no hi ha evidències que la gent jove sigui més impacient que la resta.

Troben més credibilitat en la informació del seus iguals que en la d’una autoritat? Segons l’estudi es tracta d’un mite, ja que valoren més la informació que prové dels professors i dels llibres de text, que la que troben a Internet.

Són la generació del “retalla i enganxa”? Hi ha moltes evidències per creure que sí.

Són cercadors experts? Això sí que és un mite. La literacitat informativa d’aquesta generació no ha millorat amb l’accés a la tecnologia. Passen poc temps avaluant la informació trobada (la rellevància, l’autoritat i la precisió). A més, tenen un coneixement pobre de les seves necessitats d’informació.

Una de les conclusions rellevants d’aquest estudi és que malgrat que els professors entrevistats tenen un bon nivell de literacitat informacional, no transfereixen als seus alumnes aquestes estratègies i actituds.

24.401 thoughts on “La generació “google”

1. George Cameron

Explore the diverse academic support offered by Global Assignment Help for essay writing. Their team specializes in delivering well-researched and high-quality essays across various subjects. Students seeking assistance in refining their writing or requiring guidance in essay composition can benefit from their services. With a focus on academic excellence, Global Assignment Help provides a reliable resource for essay-related support and guidance.

2. Mark

If you have the desire to log in to your Linksys router via the web interface, you have to type the web address of your router- Linksyssmartwifi.com in the address bar of your web browser. With the help of this login address, you can be able to access the login page. Does it sound complicated to you? Call us!

3. sisim8489

Your Post Is Always Great And Informative. That`s Why i`m Always Follow Your Post And Waiting For Your Post .Thanks for your previous informative and important post and specially this post. We Hope We Are Always Getiing Post Like This.

4. Constanza

Coinbase often publishes announcements, updates, and new features on its blog or news section. Check for any recent posts regarding browser extensions.
    Coinbase Extension |

5. 2025 Super Duty

2025 F250 Super Duty among the toughest mass-produced trucks on the planet, but it’s also incredibly versatile. For the crowd that regularly needs to move metaphorical mountains, the strongest version of this heavy-duty pickup truck touts a max towing capacity of 40,000 pounds and an 8000-pound payload rating.

6. Linksys wifi

We are very happy to write this comment, such a piece of amazing information. Your unique perspective on this topic adds a new dimension to the discussion. Get the linksyssmartwifi details with us. We are vailable for solution.

7. treutyi

8. RUYIYT

9. Extender Setup

If you have Loom wifi extender and can’t able to connect with existing router then you need to complete the setup process. For Loom Extender setup you need to follow these steps.

Place extender device in the same room of router.
    Make a connection with the help of WPS button.
    After connection type IP address in the mobile web address bar.
    Login and configure the extender setings.

10. tyreuty

11. tyiiuy