La generació “google”

img_0265-copia.JPG

La majoria d’estudiants de les nostres escoles i instituts són més joves que Internet, i se senten més còmodes escrivint en un teclat que en una llibreta d’espiral. Són més feliços llegint a la pantalla que en paper. Estan connectats permanentment amb els amics, a qualsevol hora i a qualsevol lloc.

La “Generació Google” són els nascuts després de 1993. Exploren el món amb tota la colla de gent jove que no té records abans de la web. Així es defineix en un estudi realitzat per la Biblioteca britànica: Information behaviour of the researcher of the future (11 de gener de 2008). Però hi ha també molts mites, i que aquest estudi valora fins a quin punt aquests s’acosten o no a la realitat.

Són més competents amb la tecnologia? Generalment sí, però també és cert que la majoria tendeixen a utilitzar aplicacions molt simples i menys utilitats de les que es podria pensar.

Són consumidors actius? Prefereixen els sistemes interactius en comptes de consumir la informació passivament. Els mitjans de comunicació passius, com ara la televisió i la premsa escrita, estan en declivi.

Prefereixen la informació visual respecte al text escrit? Aquesta percepció és certa, tot i que el text escrit és encara important.

Volen obtenir la informació d’una manera ràpida i immediata? Segons l’estudi no hi ha evidències que la gent jove sigui més impacient que la resta.

Troben més credibilitat en la informació del seus iguals que en la d’una autoritat? Segons l’estudi es tracta d’un mite, ja que valoren més la informació que prové dels professors i dels llibres de text, que la que troben a Internet.

Són la generació del “retalla i enganxa”? Hi ha moltes evidències per creure que sí.

Són cercadors experts? Això sí que és un mite. La literacitat informativa d’aquesta generació no ha millorat amb l’accés a la tecnologia. Passen poc temps avaluant la informació trobada (la rellevància, l’autoritat i la precisió). A més, tenen un coneixement pobre de les seves necessitats d’informació.

Una de les conclusions rellevants d’aquest estudi és que malgrat que els professors entrevistats tenen un bon nivell de literacitat informacional, no transfereixen als seus alumnes aquestes estratègies i actituds.

24.436 thoughts on “La generació “google”

1. g2grich888

Financial management is a constant struggle between spending, saving and investingg2grich888 Money is essential for running a household or a business. Every country uses money to buy goods and services- and to pay their employees. Therefore, managing money is essential for running an organization successfully. Understanding how to manage money is essential for everyone.

2. clubred666

????? pg ???????
    ?????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????????? ??????????????? ??????????????????????????? ??????????????????? ?????-19 ??????????????????????????????????????? ????????????????????????????????? ?????????????? ???????????????????????????????? ?????????????????? ! ?????????? pg ??????? PG ????????????????????????????????????????????? ???????????????????? ????????? 10 ??? 20 ??? ???? 100 ??????????????????????????????????????????????????? 10 ??? ??????????????????????????????????????

3. kosher certificate in India

EZ Kosher certification is the most sought after Kosher Certification in the world because it is a symbol of trust and the commitment of the kosher community. It is the most difficult to achieve because it is not just about the practices of the food business but also the social and cultural aspects of the community. The kosher certification process is a complex one and involves a rigorous and thorough evaluation of the business. There are many agencies which are approved by the Jewish community and are considered kosher certification agencies. To be approved, an agency must be certified by the Orthodox Union and registered with the Ministry of Religious Affairs of Israel. In India, the EZ Kosher Symbol has been the preferred kosher certification agency since 2017.

4. majorsite

Of course, your article is good enough, majorsite but I thought it would be much better to see professional photos and videos together. There are articles and photos on these topics on my homepage, so please visit and share your opinions.

5. john brick

Google AdWords services in Pakistansigbl(SI GLOBAL)provide you Google AdWords services
    As of November 9, Google AdWords announced that they have added 14 new languages to their campaign management service./ The addition of the 14 new languages means that businesses can now translate their campaigns into Spanish, Russian, German, French, and Italian amongst other languages.