La generació “google”

img_0265-copia.JPG

La majoria d’estudiants de les nostres escoles i instituts són més joves que Internet, i se senten més còmodes escrivint en un teclat que en una llibreta d’espiral. Són més feliços llegint a la pantalla que en paper. Estan connectats permanentment amb els amics, a qualsevol hora i a qualsevol lloc.

La “Generació Google” són els nascuts després de 1993. Exploren el món amb tota la colla de gent jove que no té records abans de la web. Així es defineix en un estudi realitzat per la Biblioteca britànica: Information behaviour of the researcher of the future (11 de gener de 2008). Però hi ha també molts mites, i que aquest estudi valora fins a quin punt aquests s’acosten o no a la realitat.

Són més competents amb la tecnologia? Generalment sí, però també és cert que la majoria tendeixen a utilitzar aplicacions molt simples i menys utilitats de les que es podria pensar.

Són consumidors actius? Prefereixen els sistemes interactius en comptes de consumir la informació passivament. Els mitjans de comunicació passius, com ara la televisió i la premsa escrita, estan en declivi.

Prefereixen la informació visual respecte al text escrit? Aquesta percepció és certa, tot i que el text escrit és encara important.

Volen obtenir la informació d’una manera ràpida i immediata? Segons l’estudi no hi ha evidències que la gent jove sigui més impacient que la resta.

Troben més credibilitat en la informació del seus iguals que en la d’una autoritat? Segons l’estudi es tracta d’un mite, ja que valoren més la informació que prové dels professors i dels llibres de text, que la que troben a Internet.

Són la generació del “retalla i enganxa”? Hi ha moltes evidències per creure que sí.

Són cercadors experts? Això sí que és un mite. La literacitat informativa d’aquesta generació no ha millorat amb l’accés a la tecnologia. Passen poc temps avaluant la informació trobada (la rellevància, l’autoritat i la precisió). A més, tenen un coneixement pobre de les seves necessitats d’informació.

Una de les conclusions rellevants d’aquest estudi és que malgrat que els professors entrevistats tenen un bon nivell de literacitat informacional, no transfereixen als seus alumnes aquestes estratègies i actituds.

14 thoughts on “La generació “google”

1. Xavier Vilella

Hola, Francina. Segurament no ho saps, però fa 13 anys que investigo la utilització dels jocs d’ordinador a l’educació, amb el Grup F9. Hem publicat un parell de llibres sobre el tema i centenars d’articles. Seguim predicant en el desert, a veure si algun dia el professorat d’aquest país s’adona que els seus alumnes juguen amb videojocs molt més que fan deures…
    I ningú els educa en aquest camp.

Xavier.

2. Francina Martí Cartes Post author

Ja veus, Xavier! Tant de micro i tant de macro, i encara continuem tenint secrets importants a la butxaca? Ja ens diràs quins són aquests llibres de què parles.

3. GoldieFERRELL

I had got a desire to begin my own company, nevertheless I didn’t have got enough amount of money to do this. Thank goodness my close dude suggested to take the personal loans. Thus I took the short term loan and realized my dream.

4. Essayforcollege

University of Northampton is one of the most popular among students from the USA. Though the distance is huge between the countries, a lot of college students move to the UK in order to study.

5. run 3

6. kingroot for windows

KingRoot for Windows Phone is a comprehensive rooting application that lets you root your device for getting the unrestricted access of the device. You might have heard the word rooting. If not, don’t worry this article will explain to you the details of rooting and what are the advantages of rooting the device.

7. run 4 game

8. Cdr Australia

Since this is very important and most students do not take the risk of writing their own CDR report. There hire CDR writing services to get the work done professionally. These services providers have professional and experienced CDR Australia writers who do the job, correct them and give back a flawless report.