La generació “google”

img_0265-copia.JPG

La majoria d’estudiants de les nostres escoles i instituts són més joves que Internet, i se senten més còmodes escrivint en un teclat que en una llibreta d’espiral. Són més feliços llegint a la pantalla que en paper. Estan connectats permanentment amb els amics, a qualsevol hora i a qualsevol lloc.

La “Generació Google” són els nascuts després de 1993. Exploren el món amb tota la colla de gent jove que no té records abans de la web. Així es defineix en un estudi realitzat per la Biblioteca britànica: Information behaviour of the researcher of the future (11 de gener de 2008). Però hi ha també molts mites, i que aquest estudi valora fins a quin punt aquests s’acosten o no a la realitat.

Són més competents amb la tecnologia? Generalment sí, però també és cert que la majoria tendeixen a utilitzar aplicacions molt simples i menys utilitats de les que es podria pensar.

Són consumidors actius? Prefereixen els sistemes interactius en comptes de consumir la informació passivament. Els mitjans de comunicació passius, com ara la televisió i la premsa escrita, estan en declivi.

Prefereixen la informació visual respecte al text escrit? Aquesta percepció és certa, tot i que el text escrit és encara important.

Volen obtenir la informació d’una manera ràpida i immediata? Segons l’estudi no hi ha evidències que la gent jove sigui més impacient que la resta.

Troben més credibilitat en la informació del seus iguals que en la d’una autoritat? Segons l’estudi es tracta d’un mite, ja que valoren més la informació que prové dels professors i dels llibres de text, que la que troben a Internet.

Són la generació del “retalla i enganxa”? Hi ha moltes evidències per creure que sí.

Són cercadors experts? Això sí que és un mite. La literacitat informativa d’aquesta generació no ha millorat amb l’accés a la tecnologia. Passen poc temps avaluant la informació trobada (la rellevància, l’autoritat i la precisió). A més, tenen un coneixement pobre de les seves necessitats d’informació.

Una de les conclusions rellevants d’aquest estudi és que malgrat que els professors entrevistats tenen un bon nivell de literacitat informacional, no transfereixen als seus alumnes aquestes estratègies i actituds.

6.128 thoughts on “La generació “google”

1. ij.start.canon setup

Nice information I appreciate your content! You provide very useful data. This post give me lots of advise it is very useful for me. Thanks for sharing this piece of information. Keep posting all this kind of information.

2. Activate www.amazon.com/mytv

This is a very educational and helpful blog post through which I have learned a lot and I would like to commend you for this excellent work which I consider to be very useful for me and other readers, please continue, thank you.

3. Microsoft365.com/setup

This post is the most-awaited and informative. I am reading your article very enjoying it. Your good choice for the topic. You more articles are written on other topics. I already some articles read but your article is very helpful to me.

4. office.com/setup

5. www.office.com/setup

Thank you so much for your useful information. It is very wonderful blog.I have seen your post that’s very interesting and very pretty. I’ve learned so many things in here, keep it up.

6. activate www.office.com/setup

7. www.amazon.com/mytv

8. Email Does Not Require Phone Number Verification

Emails have become the most essential part of our day-to-day communication. Whether you want to sign up on a website or share documents, files, etc., email service is one of the most common mediums for carrying out such tasks. While there are numerous email services that you can choose from, however, if you are particularly looking for an email service that does not require phone number verification, you can consider the options provided in this post below.

9. ?????

Greetings! Very helpful advice in this particular article! It’s the little changes which will make the largest changes. Thanks for sharing ?????

10. ooopppq

http://www.joker89.com ?????????????????????? ?????????????????????????? ???????????????????????? ???????????????? 50% ??????????????? ???????????? ??????? ????????? ???????????????? ????????? ????????????????? ????????? ??????????? auto ?????????? ?????????????

11. ooopppq

https://www.joker89.com ????????????????? ?????????? SLOT ?????????? ?????? ??????? ????????????????????? ?????? ???? 24 ??????? ??????????????????? ?????????????????????????????? ?????? ??? ??? ???? ???????????? ??????????????????? 2021 ??????????????????????